سازمان حقوق بشر ایران؛ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶: کریم زرگر که سوابقی همچون، مدیر کل سابق سیمای برون مرزی، مدیر پخش شبکه اول سیما، رئیس دانشکده صدا و سیما، صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه گزارش فیلم را در پرونده خود دارد در زندان رجایی شهر کرج اعدام شده است.

بنا به گزارش رکنا، حکم اعدام مردی که “یک مؤسسه عرفان قلابی” دایر کرده بود اجرا شده است. در این گزارش به نام فرد اعدام شده و تاریخ اعدام اشاره نشده است. با این وجود شواهد حکایت از آن دارد که منظور از این گزارش کریم زرگر بوده که به همراه مرجان داوری مهر ماه ۱۳۹۴ بازداشت و هردو نفر در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شده بودند.

وحید مشکانی فراهانی وکیل کریم زرگر در گفتگو با سازمان حقوق بشر ایران اعدام موکل خود را در زندان رجایی شهر کرج تأیید کرد و گفت: “اجرای حکم اعدام را با وجود تاکید قانون بر اینکه این حکم باید در حضور وکیل اجرا شود به من اعلام نکردند.”

علاوه بر حکم دادگاه انقلاب، کریم زرگر در پرونده دیگری تحت اتهام “تجاور به عنف” نیز در شعبه ششم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به اعدام محکوم شده بود ولی به گفته وکیل وی حکم اعدام برای اتهام افسادفی الارض به اجرا درآمده است.

کریم زرگر سوابقی همچون مدیر کل سابق سیمای برون مرزی، مدیر پخش شبکه اول سیما، رئیس دانشکده صدا و سیما، صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه گزارش فیلم، بازیگر و مدیر تولید فیلم عروسی خوبان، کارگردان فیلم مدرسه رجایی را در پرونده خود داشته است.

خبرگزاری حقوق بشری هرانا تاریخ اعدام کریم زرگر را سه‌شنبه ۱۰ بهمن ماه عنوان کرده است. این درحالی است که معمولاً روزهای چهارشنبه احکام اعدام در زندان رجایی شهر اجرا می‌شوند.

منابع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفتند که حکم اعدام خانم مرجان داوری در دیوان نقض خورده و به شعبه هم عرض ارجاع شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com