ماف نیوز: دو فعال کارگری در شهرستان کرمانشاه بازداشت شدند. انتقال یک شهروند سردشتی به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه هم همزمان شد با آزادی یک شهروند دیگر از اهالی همین شهرستان. همچنین در پاوه و مریوان دو شهروند از سوی ارگانهای امنیتی بازداشت گردیدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، دو فعال کارگری به نام «امین سیبر» و «قدرت‌الله جلالوند» از سوی ماموران امنیتی در کرمانشاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند‌.

از راست «احسان قادری» و «مظفر لطفی»


یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «این دو فعال کارگری به اتهام برگزاری تجمعات کارگری و تحریک کارگران شهرداری برای اعتصاب بازداشت شده‌اند.

از شهرستان پاوه هم گزارش شده است که «احسان قادری» فرزند عزیز ۲۰ ساله از سوی نیروهای ادارە‌ی اطلاعات این شهرستان در منزل پدرش در شهر بانەورە بازداشت شده است. تاکنون از علت بازداشت وی اطلاع دقیقی کسب نشده است.

در گزارشی از شهرستان مریوان هم از چند روز پیش یک تن به نام «مظفر لطفی» از اهالی روشتای بیله به اتهام «تلاش برای براندازی نظام» با جزئیات مبهم بازداشت شده و تاکنون اطلاع دقیقی از محل نگه‌داری‌اش کسب نشده است.

در خبری دیگر روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌، یک شهروند سردشتی به نام «هلمت فروغی» از اهالی روستای بیوران سفلی از توابع این شهرستان از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این اداره در ارومیه منتقل شده است. اتهام وی «خروج غیرقانونی از مرز» عنوان شده است اما با وجود عدم اطلاع از مصادیق اتهام مطروحه، به علت آن که بازداشت از سوی این ارگان امنیای صورت گرفته است یحتمل اتهاماتی سیاسی علیه وی مطرح شده‌اند.

همزمان «رشید آذری» ۴٠ ساله فرزند احمد از اهالی همین روستا که روز شنبه ۱۴ بهمن‌ بازداشت و به اداره‌ی اطلاعات ارومیه منتقل شده بود، با تودیع وثیقه‌ی ٢٠٠ میلیون تومانی تا زمان برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شده است.
info@mafnews.de
ارتباط با ادمین تلگرام:
https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com