در اینجا عشق ممنوع است

در اینجا عشق ممنوع است

در سریال “The Handmaid’s Tale” که بر اساس کتابی معروف از مارگارت آتوود تهیه شده است حادثه‌ای خشن و غیرانسانی نمایش داده می‌شود که برخلاف تصور خیلی از افراد برگرفته از تخیل محض نویسنده نبوده است و واقعاً در برخی نقاط دنیا رخ می‌دهد.
اگر این سریال را ندیده‌اید باید به شما “هشدار لوث شدن” داستان را بدهیم؛ زیرا در ادامه شرح کوتاهی از ماجرای داستان را بیان کرده‌ایم:

“داستان در ایالت ماساچوست، آمریکا اتفاق می‌افتد که یک حکومت تمامیت‌خواه مسیحی به نام جمهوری گیلاد در آن به قدرت رسیده، در این حکومت سقط‌ جنین، هم‌جنس‌گرایی، طلاق و ازدواج مجدد غیرقانونی است و متخلفان به‌راحتی اعدام می‌شوند. به دلایلی بیشتر مردم عقیم هستند و کشورهای دنیا در تلاش برای حفظ جمعیت خود هستند. در حکومت مذهبی گیلاد به همین خاطر زنان بارور که ازدواج نکرده‌اند یا ازدواجشان موردقبول حکومت نیست، به‌عنوان کُلفَت یا ندیمه در اختیار خانواده‌های تراز اول قرار می‌گیرند تا شاید برای آن‌ها بچه‌ای بیاورند. طبق تعبیر حکومت، عقیم بودن مردان ممکن نیست و این مشکل تنها از جانب زنان ممکن است پیش بیاید.”
در قسمت سوم فصل اول، این سریال شخصیت “آفگلن” یک ندیمه که‌ هم‌جنس‌گرا و عضو جنبش شورشی علیه وضع موجود است توسط حکومت بازداشت می‌شود در ابتدا “آفرد” دوست وی تصور می‌کند که وی را به دلیل فعالیت‌های شورشی دستگیر کرده‌اند اما بعداً درمی‌یابیم که علت دستگیری آفگلن کشف شدن رابطه‌ی عاشقانه‌‌ی او با زنی دیگر بوده است.
پس از بازداشت و محاکمه‌ی آفگلن و معشوقش، آفگلن به دلیل اینکه می‌تواند بارور شود از مجازات مرگ نجات پیدا می‌کند اما معشوق او را حلق‌آویز می‌کنند. در سکانس بعد می‌بینیم که آفگلن با دردی شدید روی تخت بیمارستان به هوش می‌آید. ناحیه تناسلی او مورد عمل جراحی و ناقص سازی جنسی قرار گرفته است و در این میان مأمور زنی که مسئولیت آموزش ندیمه‌ها را بر عهده دارد، وارد می‌شود و به او می‌گوید: نگران نباش تو هنوز می‌توانی بچه‌دار شوی (تنها ارزشی که زنان در گیلاد دارند) اما اوضاع برایت بسیار راحت‌تر خواهد شد زیرا نمی‌توانی چیزی که نداری را بخواهی (اشاره به عقیم جنسی شدن آفگلن).

متأسفانه حادثه‌ای که برای آفگلن رخ می‌دهد پدیده‌ای است که در بعضی نقاط جهان علیه زنان انجام می‌شود و به‌خصوص در مورد زنان هم‌جنس‌گرا به این عمل ناقص سازی جنسی به چشم نوعی “تبدیل درمانی” نگاه می‌شود. شاید تصور کنید که چنین عمل غیرانسانی و هم‌جنس‌گراستیزانه‌ای تنها در کشورهای جهان سوم علیه هم‌جنس‌گرایان زن پیشنهاد و عملی می‌شود ولی متأسفانه این‌گونه نیست زیرا جهل و نادانی افراد متعصب که فکر می‌کنند وظیفه دارند برای حقوق انسانی دیگران تعیین تکلیف کنند، پایان ندارد.
در سال ۲۰۱۵ “مَت تِرُوالا” بنیان‌گذار سازمان مذهبی “مأموریتی برای تولد دوباره” در طول برنامه‌ای که از شبکه‌ی “صدای جوانان مسیحی آمریکا” پخش شد به پدران توصیه کرد که برای درمان دختران همجنس‌گرای خود عمل ناقص سازی جنسی را به‌عنوان یکی از گزینه‌ها در نظر بگیرند.

ناقص سازی زنان جدا از اینکه زن قربانی چه گرایش جنسی یا هویت جنسیتی دارد عملی غیرانسانی و نوعی شکنجه محسوب می‌شود که به جهت کنترل بر بدن زن صورت می‌گیرد. هدف از انجام این عمل این است که فرد قربانی دیگر از عمل جنسی لذت نبرد و ازنظر جنسی عقیم شود تا آبروی مردان خانواده ازاین‌جهت به خطر نیفتد که دختر قبل از ازدواج اجباری خود با فرد دیگری وارد رابطه‌ی جنسی شود.
در این لینک داستان غمگین دختری ایرانی را می‌خوانید که در سن ۱۷ سالگی به جرم خود ارضایی کردن مورد ناقص سازی جنسی قرار گرفت.
یونیسف در سال ۲۰۱۶ ارزیابی کرد که حدود ۲۰۰ میلیون زن مورد ناقص سازی جنسی قرار گرفته‌اند.

راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com