ماف نیوز: «توران مهربان» بعد از دو هفته بازداشت و اتمام بازجوییها با تودیع وثیقه آزاد شد. او هنگام شرکت در اعتراضات مردمی در ارومیه بازداشت شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، عصر روز یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶، توران مهربان فرزند پرویز دانشجوی دانشگاه «نازلو»ی ارومیه بعد از دو هفته بازجویی با تودیع وثیقه از بازداشت اداره‌ی اطلاعات ارومیه آزاد شد.

«توران مهربان»


وی روز یکشنبه ۱۰ دی‌ در اعتراضات «نه به گرانی» از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه این ارگان امنیتی منتقل شده بود.

همزمان ادارات آموزش دانشگاه‌ها در شهرهای مختلف، دانشجویان را تهدید کرده بودند که در صورت حضور در اعتراضات مردمی از ادامه‌ی تحصیل محروم خواهند شد و در همین رابطه حراست دانشگاه‌ها هم جهت کنترل تجمعات، شماری از فعالان دانشجویی را احضار کردند.

پیشتر هویت ۶۱ شهروند معترض بازداشتی در شهرستانهای خوی، سنندج، ارومیه، ایلام و کرمانشاه محرز شده بود که در اعتراضات «نه به گرانی» دستگیر شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com