به اطلاع می رساند با توجه به مشکلات بوجود آمده در درگیری های اخیر برای افراد زیر ۱۸ سال که کودک محسوب می شوند وفعالان کودکان ، که ناشی از بی‌ توجهی به مفاد کنوانسیون حقوق کودک ومفاد مندرج در قانون اساسی مبنی بر آزادی اجتماعات است.

متذکر میشود برخوردهای غیر مسئولانه و اقدامات خشونت بار و غیرعقلانی حوادث اخیر ، باعث سلب امنیت کودکان شده  وبا کشته شدن دو تن ازکودکان و بازداشت چند تن دیگر،  رعب و وحشت و مشکلات روانی، بی اعتمادی وعدم تمایل به مشارکت و انزوای اجتماعی را دامن زده که عواقب منفی آن بار مسئولیت متولیان امور را سنگین تر خواهد کرد وهرچه سریع تر باید رسیدگی واقدام شود.

با توجه به اصول کنوانسیون حقوق کودک ازجمله آزادی اجتماعات مسالمت آمیز ومسئولیت حفظ و امنیت کودکان توسط دولتها، انجمن یاری کودکان درمعرض خطر ، ضمن اعتراض به وقایع دردناک پیش‌آمده اخیر برای کودکان در اعتراضات خیابانی، خواستار رسیدگی فوری مقامات قضایی، مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران و سازمان بین المللی‌حقوق کودکان یونیسف نسبت به فوت دو کودک در درگیری اخیر وکودکان در بازداشت،  و آزادی کودکان در بند وفعالان کودکان می باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com