ماف نیوز: دست‌کم ۲۹ شهروند معترض در شهرستانهای ارومیه، ایلام و کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. بازداشت این افراد مرتبط با تجمعات مردمی است که در اعتراض به گرانی در روزهای اخیر شکل گرفته‌اند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۱۱ دی ۱۳۹۶، دست‌کم ۸ شهروند کرمانشاهی به اتهام سازماندهی تجمعات اخیر این شهرستان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

اسامی این افراد «ولی امیری»، «عبدالجبار خالدی»، «فرامرز امیدی»، «یاسر حبیبی»، «شمس‌الدین کاکه‌ای»، «حمزه رهنما»، «آزاد تقی‌زاده» و «غلام‌علی مصور» احراز شده است.

همزمان در شهر ارومیه دست‌کم سه تن به نامهای «شهلا وحدت‌پور» «قادر دالان» و «ایرج حمیدی» بازداشت شده‌اند‌.

«یزدان فرج‌زاده»، «سارا جمشیدی»، «سلیمان عبدی»، «سامان ارغوانی»، «مظفر رحمانی»، «محمد معصومی»، «لقمان کرمی»، «هادی کرمی»، «جواد کرمی»، «فرهاد کرمی»، «سلمان عبداللهی»، «محمود چمن‌گل»، «روح‌الله ارغند»، «لاله آقایی»، «عباس ارغند»، «حافظ عبدالی»، «جبرئیل زارعی» و «علی زارعی» هجده تن از بازداشتیهای استان ایلام هستند.

همچنین ادارات کل اطلاعات استانها با ارسال پیامکهایی به شهروندان، حضور در تجمعات را ممنوع اعلام کرده‌اند.

اعتراضات وارد پنجمین روز خود شده و شعارهایی همچون «زنده باد آزادی»، «یا مرگ یا آزادی»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، «مرگ بر دیکتاتور»، «سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن» نیز از جمله شعارهای اصلی تظاهرات کنندگان هستند.

نیروهای گارد ویژه هم به معترضان حمله کرده با باتوم معترضان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

این تظاهرات با عنوان «نه به گرانی» از مشهد آغاز شده و در حال گسترش به سایر شهرهای کشور می‌باشد و کم‌کم سیاسی شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com