گروهی از سازمان‌ها، افراد سرشناس و گروه‌های زیرزمینی فعال در زمینه‌ی آزادی اینترنت و شبکه در نامه‌ای سرگشاده از تمامی فعالان عرصه‌ی اینترنت، برنامه‌نویسان، محققان و متخصصان شبکه و اینترنت خواسته‌اند تا با امضای بیانیه‌ای مخالفت خود را با آزار جنسی نشان دهند.

محیط‌های کامپیوتری و هکرها به ناشناختگی و عجیب‌بودن معروف هستند. بااین‌وجود، این تفاوت با سایر محیط‌های کاری، تفاوتی در میزان آزار جنسی ایجاد نکرده ‌است. در بسیاری از موارد متخصصان زن اینترنت و شبکه و هم‌چونین اقلیت‌های جنسی میزان بیشتری از آزار جنسی را تحمل کرده‌اند. دلیل سکوت این گروه را می‌توان در بسته‌بودن موقعیت‌های پیشرفت و ساختاری شبیه به مافیا در شرکت‌های بزرگ فن‌آوری برشمرد.

این بیانیه را می‌توان جزو اولین فعالیت‌های جامعه‌ی کامپیوتر و شبکه برای پیشگیری از آزار جنسی و حمایت از قربانیان تجاوز و تبعیض جنسی درنظر گرفت.

در این بیانیه از همه‌ی متخصصان و فعالان این زمینه خواسته شده است تا در مراسم‌ها، کنفرانس‌ها و گردهم‌آیی‌هایی که توسط یک آزارگر جنسی برگزار می‌شود و یا یک متجاوز جنسی در آن حضور دارد، شرکت نکنند.

هر شخص و یا سازمان مربوط به فن‌آوری می‌تواند این بیانیه را امضا کند و در گروه ایمیلی این گروه عضو شود. در این گروه ایمیلی برای موارد آزار جنسی بحث و گفت‌و‌گو می‌شود و نتیجه به‌شکل عمومی منتشر خواهد شد.

مشاهده‌ی متن کامل و امضای بیانیه

مشاهده‌ی بیانیه در سایت کارگاه خبر ژوپی‌آ

فعالان آزادی اینترنت و هکرها علیه آزار جنسی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com