ماف نیوز: ادارە‌ی اطلاعات ایلام یک شاعر منتقد را پس از اتمام بازجوییها آزاد کرد. در شهرستان ماکو هم یک فعال مدنی با تودیع وثیقه آزاد شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۲۸ آذر ۱۳۹۶، حسین باقری شاعر منتقد از اهالی شهرستان ملکشاه استان ایلام پس از اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت آزاد گردید.

اتهام مطروحه علیه وی از سوی اداره‌ی اطلاعات ایلام «توهین به مقدسات» بوده است. استناد این اُرگان امنیتی برای طرح چنین اتهامی، انتشار یک قطعه شعر از ایشان تحت عنوان «خدای ظالمان را باور ندارم» بوده است. او در این شعر از خدا برای «برتخت‌نشاندن ظالمان» انتقاد کرده بود.

آقای باقری روز ۲۵ آذر توسط نیروهای لباس شخصی ادارە‌ی اطلاعات ایلام پس از نشان‌دادن حکم جلب و تفتیش وسایل شخصی‌اش بازداشت شده بود.

حسین باقری متولد ۱۳۶۱ با تخلص کاک باران، پیشتر نیز در رابطه با انتشار مطالب انتقادی از سوی پلیس فتا تهدید شده بود.

همزمان روز ۲۸ آذر، در شهر ماکو یک فعال مدنی به نام «ادیب شیخکانلو» پس از نزدیک به سه ماه بازجویی با تودیع وثیقه‌ی ۱۲۰ میلیون تومانی آزاد شد.

او روز ۴ مهرماه، به همراه یک تن دیگر له نام «علی تهی‌دست» به اتهام تحریک شهروندان برای ابراز شادی نسبت به برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق بازداشت شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com