ماف نیوز: احکام سه زندانی سیاسی در ارومیه، یازده روز بعد از محاکمه به صورت جداگانه به آنها ابلاغ شد که مجموعا شامل ۱۸۰ ماه حبس و تبعید بود‌. اتهام این افراد «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بوده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روز شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶، شعبه‌ی یکم دادسرای نظامی ارومیه حکم صادره را به سه زندانی سیاسی به نامهای «محمدامین پیغامی»، «طاهر خورشیدی» و «فاروق شارویرانی» ابلاغ کرد.

پرونده‌ی این افراد مشترک بوده و طبق آن محمدامین پیغامی به ۴۸ ماه، طاهر خورشیدی به ۸۴ ماه و فاروق شارویرانی به ۴۸ ماه حبس محکوم شده‌اند. همچنین حبس آنها توأم با تبعید به زندان کرمان خواهد بود.

آنها روز ۱۴ آ‌ذر مورد محاکمه قرار گرفته بودند.

روز ۲۱ اردیبهشت‌ سال جاری، فاروق شارویرانی فرزند احمد با اتهامات سیاسی و مرتبط با احزاب کُردی از سوی نیروهای وزارت اطلاعات مستقر در اشنویه بازداشت شده و بعد از نزدیک به سه هفته در روز دوشنبه ۸ خرداد، محمدامین پیغامی از سوی نیروهای لباس شخصی در این شهر بازداشت گردید. سپس روز ۱۰ خرداد، طاهر خورشیدی ٢١ ساله از اهالی محله‌ی سیدآباد اشنویه به اتهام «جاسوسی و افشای اسرار محرمانه‌ی سپاه پاسداران» توسط نیروهای امنیتی وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد.

آنها بعد از اتمام مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شده بودند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com