ماف نیوز: یک متهم به قتل در شهرستان خوی در ملاء عام به دار اعدام آویخته شد. او متهم بود که پنج سال پیش یک جوان بیست و سه ساله را به قتل رسانیده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶، «هادى اسدلو» که متهم بود در پی یک درگیری در سال ۹۱ مرتکب قتل عمد و مرگ جوانی ۲۳ ساله شده است، در شهرستان خوی به دار آویخته شد.

هادی اسدلو فرزند صیفعلى از اهالی روستاى امیربیگ از توابع بخش مرکزی خوی بود. تلاشهای خانواده‌ی این زندانی برای جلب رضایت خانواده‌ی مقتول نتیجه‌ای در پی نداشته و سرانجام حکم به اجرا درآمد.

وی که متهم به قتل با ضربات قمه بود، در محل وقوع درگیری، با حضور اولیای دم، دادستان، مقامات قضایی و انتظامی شهرستان پس از قرائت حکم قطعی اعدام از دیوان عالی کشور، به اتهام قتل عمد به دست اولیای دم به دار آویخته شد.

طبق ماده‌ی ۲۰۵ قانون مجازات اسلامی، قتل عمد موجب قصاص است و اولیای دم می‌توانند با اذن ولی امر قاتل را قصاص نمایند و ولی امر می‌تواند این امر را به رئیس قوه‌ی قضاییه‌ی یا دیگری تفویض نماید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com