بعضی از مردم اغلب در حال گریه کردن هستند اما هیچوقت از چیزی که باعث درد و رنج آنها می‌شود، رها نمی‌شوند.
گریه کردن قرار است که برای شما خوب باشد. گریه علاوه بر اینکه ذهن و احساس افراد را پاک می‌کند قادر به پاک‌سازی سموم نیز می‌باشد. اشک‌هایی که توسط استرس تولید می‌شوند به بدن کمک می‌کنند تا از مواد شیمیایی افزایش دهنده کورتیزول خلاص شوند. گفتنی است که بسیاری از مواد شیمیایی موجود در گریه‌های احساسی حاوی پرولاکتین و هورمون آدرنوکوتیکو هستند که درد را کاهش می‌دهد. گریه مانند ادرار و تعریق باعث حذف مواد سمی و محصولات زائد بدن می‌شود.
اشک قادر است بهتر از هر گونه داروی ضد افسردگی خلق و خو را بهبود بخشد. طبق مطالعات به عمل آمده گریه کردن باعث تسکین روح و خلق افراد می‌شود. پس اگر گریه کردن خوب است چرا بعضی از مردم همیشه گریه می‌کنند اما احساسات و خلقشان بهتر نمی‌شود؟

انتقاد از خود، روند درمانی گریه کردن را باطل می‌کند. تصور کنید دچار شکست عشقی شده‌اید. گریه کردن قطعا به کنار آمدن با این شکست کمک فراوانی می‌کند اما تنها درصورتی‌که مرتب خود را برای اتفاق رخ داده سرزنش نکنید و فکر نکنید که تقصیر شما بوده یا مشکل از شما بوده است.
غم‌های خود را با گریه کردن بیرون بریزید بدون اینکه خود را قضاوت یا سرزنش کنید. به خود نگویید اینکه اتفاق مهمی نیست و گریه کردن ندارد. گاهی اوقات یک اتفاق تلخ بهانه‌ای است برای فرد تا دردهای قبلی خود را هم با آن بیرون بریزد و خود را تخلیه کند. میل به گریه را سرکوب نکنید. احساسات خود را بیرون بریزید و درعین حال بدانید گریه نشانه‌ی ضعف نیست.
برای درد خود گریه کنید نه درد دیگران، گریه کردن برای یک فیلم یا آهنگ غمگین شاید روش خوبی برای خالی کردن برخی احساسات انباشته شده در درون شما باشد اما اگر فقط از این طریق گریه کنید و مستقیماٌ با دردهای خود مواجه نشوید، آن‌وقت گریه کردن دیگر آن اثر مثبت روانی را ندارد.
حتما نباید منتظر یک فاجعه باشید تا اجازه گریه کردن داشته باشید. می‌توانید برای هرچیزی که شما را تحریک می‌کند، هرچقدر هم که در ظاهر بی‌اهمیت باشد، گریه کنید.
برای گریه کردن محدودیت زمانی قائل نشوید، قلب شما تصمیم می‌گیرد که چه وقت زمان مناسبی برای قطع گریه است. فکر نکنید اگر بیشتر از ده دقیقه به گریه کردن ادامه دهید آدم ضعیفی هستید هرچقدر که قبلتان نیاز دارد به او زمان بدهید.
درهنگام گریه فقط سخنان محبت‌آمیز و مثبت به خود بگوئید از قضاوت، سرزنش و آزار کلامی نسبت به خود جدا برهیزید.

راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com