در ادامه روند پیگیری پرونده شکایت افسانه (سهیلا) جنگجو از رییس بخش فارسی صدای آمریکا، روز هفتم دسامبر شاکی این پرونده از سوی وکلای خانم درخشش مورد سوال تحت قسم قرار گرفت. این جلسه که در محل اعلام شده از سوی وکلای خانم درخشش صورت گرفت، به پرسش از خانم جنگجو اختصاص داشت.
پیش از این در روز چهارم دسامبر خانم درخشش برای پاسخ گویی به سوالات وکیل شاکی پرونده در محل دفتر وکالت علی هریسچی حضور یافته و به مدت چهار ساعت به سوالات وی پاسخ گفته بود. در پرونده ادعا شده است که حقوق شهروندی و آزادی بیان خانم جنگجو به طور مستقیم و توسط خانم درخشش نقض شده و خانم درخشش در عملی تلافی جویانه به دلیل امضای یک فراخوان در حمایت از سیامک دهقانپور، برنامه افق، یکی از پر بیننده‌ترین برنامه‌های این شبکه، وی را تحت فشار و در نهایت از صدای آمریکا اخراج کرده‌است. بر اساس قوانین قضایی ایالات متحده، وکلای طرفین دعوی می‌توانند در جلسه‌ای موسوم به شهادت تحت قسم ‌«Deposition» از طرف مقابل سوال‌های مرتبط با پرونده را بپرسند و قسم در این جلسه سوال شونده را ملزم به راستی می‌کند.
بنابر اعلام دفتر وکالت هریسچی در روزهای آتی جلسات پرسش تحت قسم از دیگر شهود هم چنان ادامه خواهد یافت.
این در حالی است که برای اولین بار در روز ۲۹ نوامبر خانم درخشش مدیر بخش فارسی به همراه جان لانسینگ، مدیر عالی صدای آمریکا، با حضور در محل تحریریه صدای آمریکا اعلام کرده بود مشکلاتی در شیوه مدیریت بخش فارسی وجود دارد. وی در این جلسه این مشکلات را متوجه مدیرانی کرده بود که خود در بخش های کلیدی منصوب کرده است.
اگرچه در طول چهار سال مدیریت خانم درخشش در بخش فارسی تعداد زیادی از کارمندان بخش فارسی اخراج یا مستعفی شده‌اند اما این اولین بار است که این مدیر بخش فارسی به وجود مشکلات مدیریتی در بخش فارسی صدای آمریکا اشاره می‌کند.

افسانه جنگجو شاکی پرونده شکایت از ستاره درخشش در حین ورود به محل شهادت تحت قسم، هفتم دسامبر.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com