ماف نیوز: یک بازداشتی در ماکو بعد از بیش از چهل روز از سوی اداره‌ی اطلاعات با تودیع وثیقه آزاد شد. اتهام وی «همکاری با یکی از احزاب کُردی» عنوان شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۲۰ آذر ۱۳۹۶، «علی سیدابراهیمی» در شهر ماکو به صورت موقت و تا زمان برگزاری جلسه‌ی دادگاه با تودیع وثیقه یکصد میلیون تومانی آزاد گردید.

علی سیدابراهیمی که با اتمام مراحل بازجویی آزاد شده است، روز ۷ آبان در شهر ماکو از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

وی که از اهالی ارومیه است، در شهر ماکو شاغل بوده و به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بازداشت شده بود و از آن زمان تنها توانسته بود یک بار به صورت تلفنی با مادرش تماس بگیرد.

از سوی دیگر چهار شهروند بهایی ساکن کرمانشاه به نام‌های «برهان تبیانیان»، «سهیلا شادابی»، «نغمه شادابی» و «فرزانه امینی» که پیشتر توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شده بودند، طبق گزارشی که هرانا منتشر کرده، در پایان ساعات اداری ۲۰ آذر با تودیع وثیقه‌ی یکصد میلیون تومانی به ازای هر نفر تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شدند.

در روز ۱۱ آذرماه، نیروهای امنیتی در کرمانشاه خانمها نغمه شادابی، سهیلا شادابی و فرزانه امینی را بازداشت کردند.

آقای برهان تبیانیان هم که به اداره‌ی اطلاعات احضار شده بود، روز ۱۲ آذرماه پس از مراجعه به این اُرگان امنیتی، بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شده بود.

از دلایل بازداشت این چهار شهروند بهایی در کرمانشاه اطلاعی در دست نیست اما بطور کلی شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com