ماف نیوز: مدیر یک کانال خبری که مدتی پیش در ارومیه بازداشت شده بود، با سپردن وثیقه تا زمان صدور حکم قطعی دادگاه، آزاد شد. اتهام وی «انتشار اخبار مجرمانه» عنوان شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۱۳ آذر ۱۳۹۶، «صلاح‌الدین رنجبر» مدیر کانال تلگرامی «ارومیه دنگ» که چندی پیش در ارومیه توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه به صورت موقت آزاد شد.

«صلاح‌الدین رنجبر»


یک منبع مطلع در این رابطه علت بازداشت وی را واردساختن اتهام «انتشار اخبار مجرمانه» از سوی وزارت اطلاعات عنوان کرده و گفت: «وی متهم به انتشار اخباری است که طبق ادعای این اُرگان امنیتی، مردم را علیه نهادهای دولتی و امنیتی تحریک می‌کنند.»

این کانال تلگرامی که در سامانه‌ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده بود، اخبار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را منتشر می‌نمود.

طبق اعلام پلیس فتا، «فاش نمودن و انتشار غیرمجاز اسناد و دستورها و مسایل محرمانه و سری دولتی و عمومی» جرم محسوب شده و براساس بند ۶ ماده ۶ قانون مطبوعات و مواد ۲و۳ ‌قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری دولتی و ماده ۳ قانون جرائم رایانه‌ای، با خاطی برخورد می‌شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com