ماف نیوز: یک روزنامه‌نگار در استان کرمانشاه که در خصوص انتقاد از «کُندبودن کمک‌رسانی به قربانیان زلزله‌ی استان کرمانشاه» بازداشت شده بود، به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، آقای «ارژنگ زرگوش» خبرنگار هفته‌نامه‌های استانی که با اتهاماتی چون «تشویش اذهان عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» بازداشت شده بود، بعد از طی مراحل بازجویی به صورت موقت از سوی اداره‌ی اطلاعات آزاد شد.

ادار‌ه‌ی اطلاعات مدعی شده است که « وی با تحریک و جریحه‌دارکردن احساسات مردم باعث شکستن شیشه‌های ساختمان هلال احمر و یک دبیرستان و فرمانداری شده است» اما او این ادعاها را تکذیب کرده و اظهار داشته است که تخریب شیشه‌های ساختمان هلال احمر و فرمانداری، مربوط به روز اول و دوم زلزله‌ی کرمانشاه بوده است.

این روزنامه‌نگار که چندی پیش با ارائه‌ی یک ویدیو از وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه و عدم رسیدگی مسئولین سخن گفته بود، روز ۲ آذر ۱۳۹۶ در روستای گاومیش‌چران از توابع شهرستان گیلانغرب ازسوی مأمورین اداره‌ی اطلاعات دستگیر شده بود.

آقای زرگوش در ویدیوی مذکور در مورد زلزله‌ی سرپل ‌ذهاب گفته بود:‌ «مسئولین، هیچ خدمتی به مردم نمیکنند و آنها خائن به مملکت هستند و مردم خواهان سرنگونی آنها میباشند.»

ارژنگ زرگوش متولد ۱۳۵۱ خبرنگار و تحلیلگر سیاسی است که پیشتر نیز چندین بار بازداشت و حبس در کرمانشاه و شیراز را به اتهام «هواداری از گروههای سیاسی مخالف» تجربه کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com