در حال استفاده از نرم‌افزارهای اجتماعی مثل اینستاگرام، فیس‌بوک و… هستید و افرادی را می‌بینید که زیبا، خوشحال و با اعتمادبنفس هستند. با خود می‌گوئید چه موهای پرپشت و بلندی دارد! یا خوش‌به‌حالش چه اندام متناسبی دارد!
یا حتی در خیابان در حال قدم زدن هستید و افراد دیگر را مرتب با خود مقایسه می‌کنید. چه ماشین قشنگی سوار شده! چقدر شریک زندگیش مهربان بنظر می‌رسد و هزاران دیالوگ دیگر که ممکن است با مشاهده ظاهر زندگی دیگران به خود بگوئید و خودآگاه یا ناخودآگاه مدام خود و زندگیتان را با دیگران مقایسه می‌کنید.
مقایسه خود با دیگران، ویژگی است که اگر جلوی آن گرفته نشود می‌تواند بسیار برای روحیه و سلامت زندگی فردی و اجتماعی شما مضر و مشکل‌ساز باشد.
مقایسه کردن خود با دیگران امری بیهوده و اشتباه است. هر فردی عوامل وراثتی، شرایط اجتماعی و خانوادگی متفاوتی دارد. مهارت‌ها، علایق و تجربه زندگی هر شخص با دیگری متفاوت است.
و از همه مهمتر شما نمی‌توانید ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه کنید. هیچ انسانی کامل نیست و اگر واقعا به افراد نزدیک شوید و آنها سر درد دل خود را برای شما باز کنند، متوجه خواهید شد که آنها هم در زندگی مشکلاتی دارند و یا دارای ضعف‌هایی هستند.
فردی که مرتب خود را با دیگری مقایسه می‌کند به مرور دچار ضعف در عزت نفس می‌شود و این بر سلامت روان او اثر منفی می‌گذارد.

درک کنید که شما، شما هستید و آنها، آنها! هرکدام از انسان‌ها در مسیر خاص زندگی خود قدم می‌زنند با تجربیات، مشکلات، موفقیت‌ها و رویاهای خاص خودشان. در مسیر زندگی خودتان گام بردارید و نکات مثبت خود و زندگیتان را همواره به یاد داشته باشید. چالش‌هایی که برآنها غلبه کرده‌اید، چالش‌هایی که در حال تلاش برغلبه به آنها هستید، موفقیت‌هایتان و شکست‌هایتان که از آنها درسی ارزشمند گرفته‌اید و هزاران چیز کوچک و بزرگ دیگر که باعث می‌شود شما آن فرد منحصربفردی باشید که قطعا هیچ فردی مانند شما نیست.
خود را با خودتان مقایسه کنید و برای بهتر شدن نسبت به آنچه که بودید یا هستید تلاش کنید نه اینکه خود را با دست‌آوردهای زندگی دیگران مقایسه کنید!
راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com