صدها فعال دگرباش در  کوزوو در حال جشن گرفتن نخستین رژه  جشن غرور هستند.صدها نفر در نخستین جشن غرور رسمی که در  پریشتینا، پایتخت این کشور برگزار شد، شرکت کردند.

پیش از این راهپیمایی های غیر رسمی در این کشور شده بود، که در تلاش برای مبارزه با  همجنسگراستیزی و  دگرجنسگونه ستیزی در این کشور بود.

حتی  هاشم تاچی، رییس جمهور این کشور که در سال ٢٠٠٨ این کشور را به استقلال رساند نیز در این رژه راهپیمایی کرد.او در  تویتر نوشت :”من امروز به عنوان رییس جمهور به صدها فعال  دگرباش در رژه عشق کزوو پیوستم.”

این راهپیمایی که “به نام عشق” نامیده شد، توسط سازمان های غیر دولتی سازماندهی شد و قرار شد که به صورت یک رویداد سالانه برگزار شود.

خانم دوا لیپا، ستاره پاپ که در کزوو زاده شده نیز مانند صدها فعال و رییس جمهور این کشور حمایتش را ارسال کرد.

او در تویتر نوشت :”کوزوو امرز نخستین رژه جشن غرورش را در پریشتینا برگزار کرد.”

گزارش سال ٢٠١۵ موسسه دموکراتیک ملی، یک سازمان  ایالات متحده که موسسه های دموکراتیک را ترویج می کند، نشان داد که  مردان همجنسگرا و افراد  دگرجنس گونه با سطح قابل توجهی از  همجنسگراستیزی در این منطقه روبرو هستند.

لایحه ٣٧ قانون اساسی این کشور بیان می کند که “همه شهروندان میتوانند از حق  ازدواج لذت ببرند.” اما، لایحه ١۴ که در مورد قانون خانواده نوشته شده، بیان می کند که “ازدواج یک پیوند ثبت شده قانونی توسط دو نفر از جنسیت های مختلف است.”

فعالان  دگرباش در حال کار هستند تا لایحه ١۴ دور انداخته شود، بطوری که این کشور اروپایی بتواند در نهایت به  برابری ازدواج دست یابد.

شرکت کنندگان با راهپیمایی در دو میدان مهم شهر در حالی که بنرهای  رنگین کمان برافراشته بودند و موزیک نواخته می شد، شعار می دادند :”جنسیتی در عشق وجود ندارد.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی و ارسلان

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:
 ‏‎فیس بوک ما:
وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه: 
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع :
http://www.pinknews.co.uk/2017/10/11/kosovo-just-held-its-first-official-lgbt-pride-event-and-even-the-president-turned-up/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com