ماف نیوز: نیروهای امنیتی در شهر ماکو یک نفر، در سنندج دو تن و در شهرستان نقده یک نفر را بازداشت کردند. همزمان در سنندج دو نفر، در سقز دو تن و در کرمانشاه هم یک تن دیگر با تودیع وثیقە آزاد شدند. در شهرستان سردشت هم سه نفر از سوی اداره‌ی اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۷ آبان ۱۳۹۶، «علی سیدابراهیمی» در شهر ماکو از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

وی که از اهالی ارومیه است، در شهر ماکو شاغل بوده و به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بازداشت شده است.

روز پنج‌شنبە ۴ آبان نیز نیروهای امنیتی «محمدامین شیلان‌آبادی» فرزند رسول از اهالی روستای حلبی شهرستان نقدە را به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بازداشت کردند.

همچنین روز چهارشنبە ٣ آبان، نیروهای امنیتی شهر سنندج «بهروز عزیزی» را با اتهاماتی مشابه در روستای «میراب» از توابع ژاورود بازداشت کردند.

«رسول عزیزی» و «فروان رستمی» هم در کە روز ٢٩ شهریور بازداشت شدە بودند، با تودیع وثیقە‌ی ۵٠ میلیون تومانی به صورت موقت در سندج آزاد شدەاند.

در همین رابطه نزدیک به دو هفتە‌ی پیش در روستای «نیر» سنندج «کاوه منبری» فرزند زاهد بازداشت و بە مکان نامعلومی منتقل شده است.

در خبری دیگر در سقز «بختیار خوشنام» با تودیع وثیقه‌‌ی ۱۳۷ میلیون تومانی آزاد شدند. او روز ۴ مهر ۱۳۹۶ توسط ماموران اداره‌ی اطلاعات سقز در محل کارش بازداشت و به زندان مرکزی سقز منتقل شد. آقای خوشنام به اتهام تماس با رادیوفردا به تحمل سه ماه حبس محکوم شده بود.

در همین شهر «عطا شمالی» هم با تودیع وثیقه‌ی ۹۰ میلیون تومانی پس از یک ماه بازداشت آزاد گردید. او روز سەشنبە ۴ مهر در سقز در پی ابراز شادی نسبت به برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق بازداشت شده بود.

در گزارش رسیده از کرمانشاه هم «علی خلیل‌پور» طلبه‌ی اهل سنت که روز ۱ آبان در شهرستان سرپل ذهاب از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است. او که پیشتر مدتی را در یکی از مدارس دینی در بلوچستان تحصیل کرده است، یک هفته بعد از بازگشت از زاهدان بازداشت شده بود.

در شهرستان سردشت نیز «عبدالسلام محمودیان» امام جمعه‌ی روستای بیوران سفلی، «حاجی اسماعیلی» از معتمدین روستا و «خالد حسن‌زاده»، عضو شورای روستای مذکور به اداره‌ی اطلاعات این شهرستان احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند. احضار این افراد با اتهام «توهین به مقدسات از طریق تغییر نام مسجد روستا» صورت گرفته است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com