خواننده‌ی ربوده شده، قربانی جدید کشتار سیستماتیک همجنسگرایان در چچن

گزارش‌های جدید حاکی ازآن است که زلیم باکائف (Zelim Bakaev) خواننده اهل چچن که دو ماه پیش ناپدید شده بود قربانی موج دستگیری، شکنجه و کشتار سیستماتیک همجنسگرایان در چچن شده است.

زلیم در مسکو زندگی می‌کرد. او در هشتم اگوست برای عروسی خواهرش به چچن رفته بود که در میانه عروسی متوجه شدند اثری از او نیست.
در ظرف کمتر از ده روز پس از ناپدید شدن زلیم، اکانت اینستاگرام او ناگهان پاک شد.

فعالان ال‌جی‌بی‌تی حدس می‌زدند که زلیم دستگیر شده باشد. احتمالی که اکنون می‌دانیم در پایان ماه آگوست برای فعالان ال‌جی‌بی‌تی به قطعیت تبدیل شده بود.

مردم و مدافعان حقوق بشر با هشتگ #BringBakaevBack به شبکه‌های اجتماعی آمده و خواستار آزادی او شده بودند.

همزمان با افزایش نگرانی‌ها از ناپدید شدن زلیم باکائف، یکی از مقامات عالیرتبه چچن (وزیر سیاست ملی، روابط خارجی، مطبوعات و اطلاعات) اعلام کرد که «طرف نه وهابی است، نه تروریست، نه در هیچ پرونده‌ای دست داشته. هیچ سازمانی او را نگرفته، تا صد سال دیگر هم هیچ کس به او احتیاجی نخواهد داشت».

وی افزود که او «به زودی دوباره ظاهر خواهد شد».

حال گزارش‌های جدیدی به دست مدافعان حقوق بشر رسیده است که نشان می‌دهد که این خواننده ۲۶ ساله ظرف چند ساعت پس از ورود به چچن توسط مقامات دستگیر، و ظرف ۱۰ الی ۱۳ ساعت به ظن هم‌جنس‌گرایی شکنجه و به قتل رسیده است.

در ماه سپتامبر رسانه‌های دولتی چچن ادعا کردند که او از کشور خارج شده و در آلمان دیده شده است. در این رابطه دو ویدئو در یک اکانت از پیش ناشناخته در یوتیوب قرار گرفت که در آن مردی شبیه به زلیم داخل یک خانه است و از لذت زندگی در خارج از کشور می‌گوید. هیچ نشانی از اینکه این ویدیوها در آلمان ضبط شده باشد وجود نداشت.

اما خیلی زود تردیدها درباره اینکه این ویدیو در چچن ضبط شده باشد پا گرفت.
نشانه‌های مختلفی وجود داشت. به طور خاص مبلمان‌های داخل اتاق از برندهای مختلفی در روسیه بودند که محصولات خود را به چچن صادر می‌کنند. بسیار بعید است که این مبلمان همگی از چچن به اروپا راه پیدا کرده باشد. به جز آن، نوشیدنی‌های روی میز از برند روسی بودند که در آلمان به فروش نمی‌رسد.

فعالان حقوق بشر روس می‌گویند افراد دیگری در صنعت موسیقی برای دراختیار گذاشتن اطلاعاتی از باکائف به دست مقامات شکنجه شده بودند.

رمضان قدیرف رهبر جمهوری چچن در مصاحبه‌ای گفت ما در چچن همجنسگرا نداریم. اگر هست آن‌ها را از اینجا ببرید و با بردنشان خون ما را پاک کنید.

برای دسترسی به اخبار مربوط هشتگ #چچن را در کانال تلگرام ما جستجو کنید:

 🏳️‍🌈https://t.me/Iran6Rang

#شش‌رنگ #شش_رنگ #همجنسگرا #همجنسگرایان #شکنجه #کشتار #سرکوب #چچن#chechnya

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com