در کنار جاده‌های اسپانیا، لایلای درختان کاج، گورهای بی‌نام و نشانی وجود دارد که بیش از ۱۲۰ هزار نفر از قربانیان رژیم فرانکو در آن‌ها دفن شده‌اند.

مستند استخوان‌های گواه که به جشنواره برلیناله راه یافته است، در جستجوی حقایق زندگی و کشته شدن همجنسگرایانی است که توسط رژیم سرکوبگر فرانکو در گورهای دسته‌جمعی اسپانیا به خاک سپرده شدند.

از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۸۵ هزاران نفر بخاطر زیست جنسی و جنسیتی متفاوت با اکثریت جامعه، تحت رژیم سرکوبگر اسپانیا شکنجه، زندانی و کشته شدند.

محوریت اصلی فیلم جستجوی حقیقت درباره ناپدید شدن «فردریکو گارسیا لورکا» است، شاعری که در هفته‌های آغازین جنگ داخلی اسپانیا در سال ۱۹۳۶ و با گلوله جوخه اعدام به قتل رسید. او اکنون به نماد جنبش ال‌جی‌بی‌تی در اسپانیا تبدیل شده است و یکی از نام‌های ماندگاری است که بر فراز این گورها به چشم می‌خورد.

خانواده‌های ناپدیدشدگان اجباری علیرغم مخالفت دولت اسپانیا، به طور خودجوش کارزاری با نام «جنبش حافظه تاریخی» برای روشن کردن فجایع گذشته اسپانیا و شناسایی استخوان‌های عزیزان از دست رفته‌شان به راه انداخته‌اند.

گورهای دسته جمعی از چشم‌ها پنهان‌اند اما در ذهن‌های مردم این کشور همچنان پیدا و زنده. استخوان‌های گواه مستندی است که قصد دارد روایت دیگری از تاریخ پنهان در این گورها ارائه دهد، روایتی که در آن صدای قربانیان ال‌جی‌بی‌تی به گوش برسد.

#LGBT #همجنسگرا #همجنسگرایان #سرکوب #گوردسته‌جمعی #اسپانیا

#فیلم #سینما #مستند#تاریخی #گی #لزبین #ترنسجندر
#شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی:
🏳️‍🌈 t.me/Iran6Rang
🏳️‍🌈 facebook.com/6rang.Iran
🏳️‍🌈 instagram.com/6rangiran
🏳️‍🌈 youtube.com/user/6rangIran
🏳️‍🌈 tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org‍

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com