عبدالعلی پورمند، از نوکیشان مسیحی در شهر دزفول، پس از احضار به ستاد خبری وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه مورخ ۲۷ مهرماه عبدالعلی پورمند، ۳۸ ساله معروف به «احیا» و از خادمین کلیسای خانگی «پیام آرامش» شهر دزفول، از سوی در پی احضار ستاد خبری وزارت اطلاعات و مراجعه به این مکان بازداشت شده و به اهواز منتقل شده است.

منابع مطلع به محبت نیوز گفته اند: «ماموران ابتدا به منزل وی یورش بردند، اما این نوکیش مسیحی در خانه حضور نداشته و در زمین کشاورزی خود مشغول کار بوده است. ماموران لباس شخصی پس از بازرسی و تفتیش کامل خانه، تعدادی کتاب مقدس ، جزوه و سی دی را ضبط کرده و با خود میبرند. پس از آن ماموران امنیتی طی یک تماس تلفنی وی را احضار کرده و از او خواسته می شود به ستاد خبری وزارت اطلاعات در دزفول مراجعه کند که همان روز پس از مراجعه به این مرکز بازداشت می شود.»

در هفته های گذشته فشار و بازداشت نوکیشان مسیحی در استان خوزستان به خصوص شهر دزفول افزایش پیدا کرده است.

محمد علی ترابی، ۳۹ ساله که با نام «داوود» در بین ایمانداران مسیحی و دوستان شناخته می شود و از خادمین کلیسای پیام آرامش می باشد نیز ظهر سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه ۱۳۹۶ در محل کارش در منطقه «قلعه سید» دزفول توسط نیروهای امنیتی بازداشت و او نیز به اهواز منتقل شد. ترابی نیز به خانواده خود خبر داده بود که به زودی آزاد خواهد شد، اما بازداشت او تداوم پیدا کرده و هیچگونه اطلاعی از وضعیت ایشان نیست .

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com