سازمان حقوق بشر ایران، ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۶: “امیرحسین پورجعفر” که به اتهام قتل “ستایش قریشی” به اعدام محکوم شده، جهت اعدام به سلول انفرادی واقع در زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. قرار است حکم اعدام وی صبح روز آینده در این زندان به اجرا درآید.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، روز گذشته “امیرحسین پورجعفر” به سلول انفرادی واقع در زندان رجایی شهر کرج منتقل شد تا حکم اعدام وی صبح روز پنج‌شنبه ۲۷ مهر ماه در محوطه این زندان به اجرا درآید. وی تا هفته گذشته در کانون اصلاح و تربیت تهران که به کودکان متهم و یا محکوم اختصاص دارد نگهداری شده بود. او متهم بود فروردین ماه سال گذشته زمانی که تنها ۱۶ سال سن داشته مرتکب تجاوز و قتل دختر خردسالی به نام “ستایش قریشی” شده است.

باوجود تاکید صریح کنوانسیون حقوق کودک مبنی بر اینکه افرادی که زیر سن ۱۸ سال مرتکب جرم می‌شوند نباید به مجازات غیرقابل بازگشت محکوم شوند، پیش‌تر مقامات قضائی ایران برای اعدام کودکان تا رسیدن ایشان به سن ۱۸ سالگی صبر می‌کردند. این روش هرچند به قصد فریب جامعه جهانی و اجرا نکردن کنوانسیون حقوق کودک صورت می‌گرفت، به نظر می‌رسد اینبار همان نیز قرار نیست اجرا شود.

روز گذشته سازمان حقوق بشر ایران از مقامات ایران خواسته بود، بدون درنگ اعدام این زندانی و تمام کسانی که در کودکی مرتکب جرم شده‌اند را متوقف کنند. اعدام “امیرحسین پورجعفر” بدون شک نقض کنوانسیون حقوق کودک است که ایران نیز آن را امضا کرده و باید به آن پایبند باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com