افرادی که متهم‌اند باند بزرگی برای قاچاق دختران تشکیل داده و اقدام به قاچاق بیش از ۸۰۰ دختر کرده‌اند، با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، در مجموع به ۱۰۰ سال حبس محکوم شدند.
به گزارش زنان پیشاهنگ ایران به نقل از تسنیم، نزدیک به نهادهای امنیتی، نوشته است این افراد چندی پیش با اقدام نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شدند و دادسرای جرایم رایانه‌ای برایشان پرونده قضایی تشکیل داده است.
بر اساس این خبر، «عوامل این باند با استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اقدام به شناسایی دختران و اغفال آنها می‌کردند که نهایتا پس از تکمیل تحقیقات، برای ۱۰ نفر از متهمان کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی {ابوالقاسم} صلواتی ارسال شد.»
کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرای جرایم رایانه‌ای، اتهامات این افراد را مشارکت در راه‌اندازی خانه فساد، قاچاق انسان و قوادی عنوان کرده است.
به حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، هر کدام از متهمان این پرونده به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شده‌اند. به دنبال اعتراض متهمان به حکم صادر شده، این پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارسال شده است.
دادگاه تجدید نظر برای این پرونده نیز در روزهای گذشته برگزار شده اما هنوز حکم قطعی و نهایی درباره متهمان این پرونده صادر نشده است.
تسنیم گزارش کرده است که سرشبکه این «باند بزرگ قاچاق دختران» متواری است و برای او پرونده‌ای جداگانه‌ تشکیل شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com