روستای صعب‌العبور «وش» در نطنز تنها ۲۰ نفر جمعیت دارد؛ دختر بچه ۸ ساله‌ای در این روستا آروزی تحصیل در دل داشت که با تلاش مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان به آروزی خود رسید.
به گزارش زنان پیشاهنگ ایران به نقل از تسنیم، دختر بچه‌ای از اهالی روستای «وش» که یک روستای صعب‌العبور و تنها با ۲۰ نفر جمعیت است در حسرت تحصیل و نشستن سر کلاس درس بود و هرگز تصور نمی‌کرد دستانی به یاری‌اش بیایند و او را نیز مانند سایر همسالانش سر میز و نیمکت مدرسه بنشانند، با تلاش مسئولان آموزش و پرورش نطنز به آروزی خود رسید و از این پس می‌تواند به مدرسه برود.
دختر بچه‌ای که مانند سایر کودکان آینده‌ساز این مرز و بوم است و کسی چه می‌داند، شاید سال‌ها بعد نام او را در لیست آدم‌های موفق و آینده‌ساز ببینیم. مدیر آموزش و پرورش شهرستان نطنز در این مورد به خبرنگار تسنیم گفت: با یاری خدا آخرین دختر دانش‌آموز نطنزی ساکن روستای صعب‌العبور و بدون راه مواصلاتی «وش»، به کلاس درس رفت.
علیرضا محمودی افزود: در پی اطلاع آموزش و پرورش نطنز مبنی بر زندگی این دختر دانش‌آموز در روستای صعب‌العبور «وش»، معاون و کارشناس آموزش و پرورش نطنز به منظور فراهم‌کردن حضور وی در کلاس درس به این روستا مراجعه کردند.
وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی با والدین این دانش‌آموز، امکان ادامه تحصیل او در یکی از واحدهای آموزشی ابتدایی نطنز فراهم شد و به این ترتیب این کودک جامانده از تحصیل هم به مدرسه رفت. امروزه هیچ دانش آموزی نباید از حقوق اولیه خود یعنی تحصیل باز بماند و ما و همکاران تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا این امر محقق شود.
این دختر بچه وقتی که از اقدام مسئولان آموزش و پرورش آگاه شد بسیار شاد شد، لبخند زد و گفت: آروزی من میز و نیمکت مدرسه بود.
روستای کوهستانی «وش»، حدود ۳۰ کیلومتری شمال شرق نطنز قرار دارد و تنها ۲۰ نفر جمعیت دارد که در مسیر کوهستانی آن امکان تردد خودرو وجود ندارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com