مادر قهرمان تاجیک که به مدت یک سال و دو ماه در خدمت یک خاندان عرب در عربستان سعودی به عنوان برده کار می‌کرد، پس از مدت‌ها تلاش به وطن خود بازگردانده شد. نماینده سفارت تاجیکستان در عربستان سعودی پس از دو ماه تلاش موفق شد او را به نزد فرزندانش بازگرداند.

عکس از سایت رادیو آزادی

«نور بی‌بی منصوروا» مادر پانزده فرزند است که مجبور شد در عربستان سعودی به عنوان برده مشغول کار شود. او در آنجا مورد شکنجه قرار گرفت و  از طریق ارسال ویدیوهایی به هموطنانش، آنان را از وضعیت اسفبار خود با خبر ساخت و درخواست کمک کرد.  حالا «نور بی‌بی» به مرز تاجیکستان رسیده و در  بدو ورود از فرودگاه شهر دوشنبه در گفت‌وگویی تلفنی به «زمانه» گفت:  «شکر که این دوران سخت را پشت سر گذاشته است».

درباره این مادر می‌توانید در سایت اصلی زمانه بیشتر بخوانید:
مادر قهرمان تاجیک و ماجرای پرسروصدای بردگی او

«نور بی‌بی منصوراوا» در گفت‌وگو با زمانه گفت که از طریق شرکت «امکان-۲۰۱۵» به عربستان سعودی آورده شده و در طول یک سال و دو ماهی که مشغول به کار بوده، هیچ کدام از شرایطی که در قرارداد او ذکر شده بود، عملی نشده است. شرایطی مثل ۶۰۰ دلار دست‌مزد در برابر هشت ساعت کاری و پنج روز در هفته و امکان دیدار خانواده و سفر به تاجیکستان در هر سه ماه. در عوض، به قول او به ۲۴ساعت کار در هفت روز هفته گماشته شده و برای آن ۳۰۰ دلار به خانواده او در تاجیکستان پرداخت می‌شده اما خود او اجازه خروج از منزل کارفرما را نداشته است.

«نور بی‌بی» به زمانه گفت: «از زمان انتشار ویدیوهایش، روزانه از گوشه و کنار جهان، مهاجران کاری که گرفتار وضعیت مشابه او هستند، زنگ می‌زده‌اند و به او دلداری می‌داده‌اند».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com