به گزارش دیده بان حقوق بشر، پلیس جاکارتا با حمله به یک سونای پرطرفدار نزد مردان همجنسگرا در جمعه شب ۵۱ تن را بازداشت کرد.

اکثر این افراد در روز شنبه آزاد شده اند اما ۵ تن از کارمندان این سونا به اتهام نقض «قانون پورنوگرافی» در بازداشت به سر می برند. بر اساس این قانون اعمالی چون برگزاری سکس پارتی و استفاده از پورنورگرافی و «اعمال منحرف جنسی» ممنوع است. 
اعمال منحرف جنسی در این قانون اینطور تعریف شده اند:

اعمال جنسی با جنازه، حیوانات، سکس دهانی و سکس مقعدی، سکس لزبین ها و سکس گی ها.

با کمال تعجب رابطه همجنسگرایانه و اشکالی از رابطه جنسی که میان هر دو فرد رضایتمند ممکن است انجام شود ذیل عنوان اعمال منحرف و در رده پورن قرار گرفته است.

به نقل از جاکارتا پست احتمال اینکه افراد هتروسکشوال (دگرجنسگرا) با اعمالی از قبیل آنچه نام برده شد دستگیر شوند بسیار کم است.

از سویی مبهم بودن و عدم شفافیت این قانون و استفاده مکرر از عباراتی مبهم چون اخلاق و عفت در قانون باعث می شود افرادی از گروه های خاص با #سکشوالیته های غیر معمول مجرم پنداشته شوند.

این (لااقل) پنجمین حمله به تجمع های همجنسگرایان در سال ۲۰۱۷ می باشد.
در واقعه پیشین در دوم ماه سپتامبر پلیس اندونزی ۱۲ زنی را که تصور می کرد لزبین باشند به اجبار از خانه هایشان بیرون کرده و از روستا اخراج کرد.

مقامات این کشور در ماه سپتامبر در شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کردند که دولت «قدم های بیشتری برای تضمین محیطی امن و سازنده برای تمام مدافعان حقوق بشر» از برای جمله فعالان ال جی بی تی، و آزادی بیان، تشکیل انجمن و اجتماع، از جمله برای افراد ال جی بی تی، برخواهد داشت.

علیرغم این وعده ها حرکتی صورت نگرفته است. و در سایه این انفعال و مصونیت، پلیس این کشور از قانون مبهم و تبعیض آمیز پورنوگرافی برای هدف گرفتن همجنسگرایان و اقلیت های آسیب پذیر استفاده می کند.

 

بیشتر بخوانید: https://goo.gl/1rwg7r

مرتبط:
گفتمان هموفوبیک دولتی و سراشیبی خشونت: تجربه تلخ اندونزی
🌐 https://goo.gl/0KNXIA

#همجنسگراستیزی_دولتی #همجنسگراستیزی #همجنسگرایان #اقلیت_جنسی #قانون #تبعیض#بازداشت #اندونزی

با شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی همراه شوید:
🏳️‍🌈 https://t.me/Iran6Rang
🏳️‍🌈 https://www.facebook.com/6rang.Iran
🏳️‍🌈 https://www.instagram.com/6rangiran
🏳️‍🌈 https://www.youtube.com/user/6rangIran
🏳️‍🌈 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org‍

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com