سازمان حقوق بشر ایران، ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۶: یک زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود در زندان مرکزی قزوین (چوبین‌در) اعدام شد.

بنا به گزارش خبرگزاری مهر، صبح روز جاری، یکشنبه ۱۶ مهر ماه حکم اعدام یک زندانی در زندان مرکزی قزوین به اجرا درآمد. این زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود.

اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در این خصوص گفت: “محکوم علیه رضا. ن. فرزند علی به اتهام نگهداری ۱۱ کیلو و ۴۹۰ گرم شیشه، به مجازات اعدام محکوم که پس از تأیید حکم مذکور توسط دادستان محترم کل کشور و قطعیت آن، حکم مذکور سحرگاه امروز با حضور جمعی از مقامات قضایی، رییس ندامتگاه مرکزی قزوین، نمایندگانی از نیروی انتظامی و پزشکی قانونی در محوطه زندان قزوین به مرحله اجرا درآمد.”

صادقی نیارکی در ادامه بیان کرد: “پرونده اتهامی متهم در دادسرای عمومی و انقلاب تاکستان مطرح و توسط اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب تاکستان حکم اعدام به مرحله اجرا درآمد.”

وبسایت شبکه حقوق بشر کردستان هویت فرد اعدام شده را “رضا نعلبندی” فرزند علی، اهل تبریز اعلام کرده است.

اعدام این زندانی در حالی صورت می‌گیرد که روند اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر که منجر به کاهش صدور و اجرای حکم اعدام برای محکومان جرائم مواد مخدر می‌شود بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در جریان است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com