دانش‌آموزان در مناطق محروم گرفتار سوء تغذیه‌اند. به گفته عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس، اگرچه توزیع شیر برای دانش‌آموزان به خصوص در مناطق محروم لازم است، اما هنوز تصمیم قاطعی برای این کار گرفته نشده است.
به گزارش زنان پیشاهنگ ایران به نقل از ایلنا، محمد قمی، عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس، درباره اهمیت توزیع شیر در مدارس گفته است: «در برخی از مناطق، دانش‌آموزان محروم چیزی به عنوان تغذیه در مدرسه ندارند و شیری که مدرسه می‌دهد، تنها تغذیه مدرسه آنها محسوب می‌شود.»
به گفته قمی در مناطق مرزی، روستایی یا حتی عشایری برای خانواده‌ها این امکان وجود ندارد که تغذیه مدرسه فرزندان شان را تأمین کنند، بنابراین این موضوع بسیار مهم است و باید اجرا شود: «تغذیه مدارس باید متناسب با شرایط کشور و دولت و بودجه‌های تعلق گرفته به این مساله پیگیری و در مدارس اجرا شود.»
سال گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران از شناسایی ۲۰۰ هزار زن و کودک در معرض سوء تغذیه خبر داده بود.
طبق پژوهشی که سال ۹۰ از سوی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی صورت گرفته بود استان‌های ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان، کرمان و هرمزگان دارای بیشترین آمار کودکان دچار سوء تغذیه هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com