ماف نیوز: در یک ماه گذشته ۲۰ کولبر در مناطق مرزی کشته و یا زخمی شده‌اند. عمده‌ی این افراد از سوی نیروهای مرزبانی مورد هجوم قرار گرفته‌اند و چند تن هم دچار حادثه‌ی طبیعی شده‌اند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، از مجموع بیست کولبر کشته و زخمی‌شده در فاصله‌ی زمانی ۱ شهریور تا ۱ مهرماه ۱۳۹۶، بر اثر تیراندازی نیروهای مرزبانی ۱۱ کولبر زخمی و ۶ تن هم کشته‌ شده‌اند. در اثر انفجار مین هم یک کولبر زخمی شده و در نتیجه‌ی سقوط از پرتگاه هم یک کولبر دیگر دچار جراحت شد. در همین فاصله‌ی زمانی، یک کولبر سالخورده در حین عبور از راههای صعب‌العبور دچار سکته شده و جان خود را از دست داد.

در شهرستان سردشت ۴ کولبر، در مرزهای ارومیه ۱ تن، در مناطق مرزی بانه ۱ کولبر، در سقز ۲ تن، در سرپل‌ذهاب ۱ کولبر، در پاوه ۱ تن و در ماکو هم ۱ کولبر در اثر شلیک نیروهای مرزبانی زخمی شده‌‌اند.

در اثر شلیک همین نیروها از اوایل شهریور تا اوایل مهر، در شهرستان اشنویه ۱ کولبر، در مهاباد ۲ تن، در بانه ۲ کولبر و در نقطه‌ی صفر مرزی ماکو هم ۱ تن کشته شده است.

در مناطق مرزی سردشت هم یک کولبر در اثر انفجار مین زخمی شد.

در همین فاصله‌ی زمانی، در پی سقوط از پرتگاه در مناطق مرزی خوی ۱ کولبر دیگر زخمی شد.

در مرز پیرانشهر هم کولبر سالخورده‌ای در حین عبور از راههای صعب‌العبور، دچار سکته شده و جان خود را از دست داد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com