ماف نیوز: نیروهای امنیتی در شهرهای مهاباد، سنندج، بوکان، ایلام، ماکو، سقز و کامیاران تعداد پرشماری از شهروندان را که در حال رقص و پایکوبی بودند بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کرده‌اند. این رقص و پایکوبی در جهت حمایت از رفراندوم اقلیم کردستان عراق در شهرهای مختلف صورت گرفته بود. شماری از بازداشت‌شدگان، آزاد شده‌اند اما برخی دیگر همچنان در بازداشت به سر میبرند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، هفت تن به نامهای «ادریس قادری»، «سلیمان بیپوش»، «آوات سلطانی»، «دیاکو پورمصطفی»، «رحمان خسروی» «غفور نصیری» و «رحمان قادری» در روستای حاجی‌آباد بوکان و در روستای قانزالی ابن شهرستان هم «رحیم افشاری» بازداشت شده‌ است.

«روناک آقایی» که شامگاه ۳ مهرماه در مهاباد به اتهام حمل پرچم اقلیم کردستان در تجمعات رقص و پایکوبی مذکور بازداشت شده بود، به ارومیه منتقل شده و همچنان در بازداشت به سر میبرد.

در شهر سقز دست کم یک نفر به نام «بختیار خوشنام» که از زندانیان سیاسی سابق بوده، بازداشت شده است.

در شهر ماکو دو تن نامهای «ادیب شیخکانلو» و «علی تهی‌دست» در همین رابطه بازداشت شده‌اند.

در ایلام هم یک فعال مدنی به نام «فرامرز ملکشاهی» بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

در شهر سنندج، دست کم چهار تن به نامهای «ارسلان علیمرادی»، «عبدالباسط امینی»، «مظفر صالح‌نیا» و «سینا زندسلیمی» بازداشت شده‌اند.

در کامیاران دست کم چهار تن به نامهای «لایق رحمانی»، «علی ویسی»، «یاسر فرج‌الهی» و «فریدون کریمی» بازداشت شدند.

شماری از بازداشت‌شدگان با اخذ تعهد و برخی با تودیع وثیقه آزاد شده‌اند.

با این وجود، اخبار ضد و نقیضی در رابطه با شمار بازداشت‌شدگان منتشر شده‌اند که همه‌ی آنها مورد تایید نمی‌باشند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com