ماف نیوز: ماموران اداره‌ی اطلاعات شهرستان بوکان، دو معلم را در این شهر احضار و سپس بازداشت کردند. بازداشت این افراد با اتهاماتی همچون «تبلیغ علیه نظام» صورت گرفته است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶، دو معلم بوکانی به نام‌های «مولود خوانچه‌زرد» و سید «سلمان امام‌زنبیلی» به اداره‌ی اطلاعات این شهرستان احضار و سپس بازداشت شدند.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «این افراد تاکنون در بازداشت به سر می‌برند و اطلاع دقیقی از آنها کسب نشده است. خانواده‌هایشان اما احتمال میدهند که بازداشت آنها در رابطه با پرونده‌های قبلی‌شان صورت گرفته باشد.»

با این وجود، آنها از امضاءکنندگان نامه‌ای بوده‌اند که هفته‌ی گذشته در حمایت از همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق از سوی جمعی از فعالین مدنی نوشته شد.

مولود خوانچه‌زرد معلم و روزنامه‌نگار است که آخرین بار در سال ۱۳۹۵ از طرف شعبه‌ی بازپرسی دادگاه انقلاب بوکان احضار شد و قبل از آن نیز از سوی اداره‌ی اطلاعات این شهر به مدت یازده روز بازداشت شده و سپس با قرار وثیقه‌ی بیست میلیون تومان آزاد گردیده بود.

سید سلمان امام‌زنبیلی هم در پی حضور در تحصن معلمان بوکان، آخرین بار طی احضاریه‌ای که روز یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ دریافت کرد، در تاریخ ۳۰ خرداد همان سال در شعبه‌ی یکم دادگاه انقلاب بوکان حاضر شد و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «مشارکت در برپایی تحصن معلمان» مورد محاکمه قرار گرفت.

این فعال مدنی، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ در اعتراض سراسری معلمان توسط اداره‌ی اطلاعات بازداشت و با قرار وثیقه‌ی سی میلیون تومانی آزاد شده بود‌.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com