سازمان حقوق بشر ایران، ۳ مهر ماه ۱۳۹۶: یک زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود در زندان مرکزی اردبیل اعدام شد.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه یک زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود در زندان مرکزی اردبیل اعدام شد.

این زندانی “توفیق یوسفی” نام داشت و صبح روز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه به همراه یک زندانی دیگر به نام “شاهین پارساجو” به سلول انفرادی منتقل شده بود. حکم “شاهین پارساجو” روز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه به اجرا درآمد و خبر اعدام وی از سوی سازمان حقوق بشر ایران منتشر شده بود اما به دلایل نامعلومی اجرای حکم اعدام توفیق تا روز چهارشنبه به تعویق افتاد.

اجرای حکم هیچ یک از این زندانیان تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های رسمی اعلان نشده است.

اعدام زندانیان با اتهامات مربوط به مواد مخدر در حالی در ایران ادامه دارد که طرح اصلاح قانون مجازات اعدام برای جرائم مربوط به مواد مخدر در شرف تصویب نهایی در شورای نگهبان است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com