در فیسبوک با ویدیوی روبه‌رو شدم که دقتم را جلب کرد. یعنی من تا حال به خمیردندان خود توجه نمی‌کرده‌ام؟ درواقع نمی‌دانسته‌ام که با چه خمیری دندان تمیز می‌کرده‌ام.

این ویدیو را شما هم ببینید به زبان انگلیسی‌ست.

این ویدیوی زیر یک دقیقه است و به پرسش در عنوان مطرح‌شده پاسخ می‌دهد. آیا به این رنگ‌ها در بستبندی خمیردندان خود توجه کرده‌اید؟ اگر نه از این بعد حتمی هنگام خرید به آن توجه کنید. چون هر کدامی از رنگ‌ها نشان‌دهنده ترکیب خمیری‌ست که با خود خواهید به منزل آورد و در دم دست کودکان و عزیزان خود قرار خواهید داد.

اگر بسته خمیردندان شما رنگ مشکی دارد، یعنی صد درصد مواد شیمیای در تولید آن به کار رفته، اگر رنگ قرمیز، مواد شیمیای آمیخته با مواد تبیعی در بر دارد، اگر رنگ آبی تیره دارد، یعنی مواد پزشکی مجاز در ساخت آن به کار رفته و اگر رنگ سبز دارد، یعنی کاملا در ساخت آن مواد تبیعی به کار رفته است.

حتمی می‌دانید که تنها خمیردندان‌های دارای رنگ سبز را می‌شود برای استفاده به کودکان نه آن خمیردندان‌هایی را که ممکن است در ترکیب‌شان مواد شیمیایی بالایی به کار رفته باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com