ماف نیوز: یک کولبر در شهرستان خوی در پی تعقیب و گریز نیروهای مرزی از پرتگاه سقوط کرده و دچار مجروحیت شد. یک کاسبکار هم در مهاباد در اثر تعقیب و گریز نیروهای انتظامی دچار حادثه شده و جان خود را از دست داد. در مرز پیرانشهر هم یک کولبر سالخوردە در حین کولبری، دچار سکتە قلبی شده و جانش را از دست داد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شامگاه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶، گروهی از کولبران در نقاط مرزی شهرستان خوی در کمین نیروهای مرزی افتادند که بعد از گریز کولبران، یک تن از آنها به نام «جهان محمدلو» از پرتگاه سقوط کرده و از ناحیه‌ی پشت دچار مصدومیت شدید شد.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «هم‌اکنون جهان محمدلو در بیمارستانی در ارومیه تحت مراقبت پزشکی است اما پزشکین احتمال داده‌اند که وی دچار قطع نخاع شود.»

در حادثه‌ای دیگر روز جمعه ۲۴ شهریور، اتومبیلهای چند تن از کاسبکاران در جاده‌ی مهاباد – نقده در نزدیکی روستای «آلبلاغ» به ظن حمل کالای قاچاق از سوی نیروهای انتظامی مورد تعقیب قرار گرفتند. در نتیجه‌ی این تعقیب و گریز، اتومبیل یک تن از کاسبکاران به نام «حسین مهدی‌زاده» فرزند فتاح دچار سانحه‌ شده و در اثر شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داد.

روز پنج شنبە ٢٣ شهریور هم یک کولبر ۵۱ ساله به نام «حمزە مولودی‌پور» در مرز تمرچین پیرانشهر در حین کولبری در اثر خستگی بیش از حد دچار سکتە قلبی شده و جانش را از دست داد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com