سئوال اول که همواره به ذهن افرادی که خودارضایی می کنند می رسد این است که حد سالم خودارضایی چیست؟ آیا عدد خاصی در هفته یا روز وجود دارد که نباید از آن عبور کرد؟

مشاور کلینیکی Dan Drake که کارش درمان اعتیاد به سکس است می گوید بدن، سن و موقعیت هر فرد فرق دارد. برای همین دنبال یک عدد خاص نباید بود. مهم این است که متوجه شویم ازچه وقت خودارضایی باعث تاثیر منفی در زندگی روزمره می شود.

متخصص ارولوژی دانشگاه ایلینویز امریکا Tobias Köhler می گوید گاهی خودارضایی بیش از حد باعث بیماری سوزش مجاری ادرار Peyronie می شود که نتیجه انباشت جرم در درون مجرای آلت می باشد.

اگر خودارضایی افراد را از زندگی اجتماعی و دوستانه برحذر دارد، یا باعث بی اعتنایی به یافتن شریک زندگی یا دوست از جنس مخالف گردد. اگر باعث پایین آمدن راندمان شغلی شود بهتر است در تعداد دفعاتی که به این کار پرداخته می شود تجدید نظر صورت بگیرد.

خیلی ها در حین خودارضایی از شیوه ها و وسایل تحریک جنسی استفاده می کنند که بعدها تبدیل به عادتی در ذهن شان می شود و احتمال دارد که در یک رابطه جنسی واقعی، قادر به تحریک خود نشوند و عمل ارگاسم و تخلیه شان دچار اختلال شود.

اگر مدام وسوسه خودارضایی دارید یا اگر به فکر خودداری و کنترل آن هستید ولی نمی توانید تغییری درعادت تان مشاهده کنید بدانید که وضعیت جدی و خطرناک شده است.

بررسی ها نشان داده است که خودارضایی هر روزه برای دو هفته، باعث نصف شدن تعداد اسپرم در هر انزال می شود. برای همین اگر شریک جنسی تان قصد حامله شدن دارد باید برای مدتی دست از خودارضایی بردارید.

خودارضایی در اصل و اساس، فعالیت بی ضرری است ولی اگر به هر دلیل فکر می کنید زندگی شخصی تان را تحت الشعاع قرار داده است بهتر است به فکر چاره باشید. در این مواقع دو راه در پیش ندارید، یا ترک کامل یا کم کردن تدریجی …

این حقیقت را در نظر بگیریم که خصیصه اصلی اعتیاد، از دست دادن قدرت کنترل در هر کاری است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com