عنصر اساسی اختلاف بین افراد در قرار گذاشتن از طریق دنیای مجازی، مسئله‌ی “سرعت” و “حس راحتی” است. بعضی افراد علاقه دارند خیلی سریع سر یک قرار حضوری بروند و بعضی دیگر ترجیح می‌دهند قبل از دیدار اول کمی طرف مقابل را بشناسند. برای حل این اختلاف بین افراد می‌توان از این الگو پیروی کرد که در ابتدای آشنایی در دنیا مجازی حتماً دوبار در داخل وب‌سایت یا نرم‌افزار دوست‌یابی با طرف مورد نظر خود گفتگو کنید، پس از گرفتن شماره یا ایمیل شخصی او حداقل دوبار هم از این طریق با هم گفتگو کنید و در نهایت حداقل دوبار تلفنی و اگر امکان آن را دارید تصویری با یکدیگر گفتگو کنید. این مسئله از این جهت مهم است که افراد تنها از شنیدن صدای یک فرد یا دیدن تصویر وی می‌توانند خیلی چیزها را بفهمند و اگر در هرکدام از این مراحل حس کردید شخص مقابل آن فرد مورد نظر شما نیست به راحتی می‌توانید از رفتن به یک قرار ناخوشایند جلوگیری کنید و از جنبه‌ی سرعت هم کل این پروسه حدود یک هفته زمان می‌برد.
اگر شما پیام اول را می‌فرستید، پیام شما باید به گونه‌ای باشد که طرف دیگر را علاقه‌مند به پاسخ دادن کند، یک سلام خشک و خالی یا هی چطوری! اصلا دیالوگ مناسبی نیست. می‌توانید از او تعریف کنید یا در مورد علایق مشترکی که دارید صحبت کنید. برای مثال او در پروفایلش ذکر کرده که عاشق سفر کردن است و شما هم عاشق سفر کردن هستید، این علاقه‌ی مشترک را بهانه‌ای برای شروع یک گفتگو کارامد کنید.
حتما عکس‌ پروفایلتان مربوط به کمتر از دوماه گذشته باشد. این اصلا جالب نیست که با کسی سر قرار بروید و آن‌ها هیچ شباهتی به عکسشان نداشته باشند، این می‌تواند نشان دهنده‌ی یک فرد دروغگو باشد. حتی اگر فکر می‌کنید از ده سال قبل به این طرف اصلا تکان نخورده‌اید هم باز هم از عکس‌های قدیمی خود را استفاده نکنید.
مثبت اندیش باشید، اگر با فردی در دنیای مجازی شروع به صحبت کردید و بعد از مدتی آن‌ها دیگر جواب شما را ندادند، ناراحت نشوید. شما این فرد را نمی‌شناسید و از مسائل شخصی او خبرندارید، در صورت بروز چنین اتفاقی همیشه به دنبال نفر بعد بروید، افراد زیادی (چه گی، چه لزبین و چه ترنسجندر) هستند که به دنبال یک رابطه‌ی جدی و عاشقانه‌اند.
صبور باشید، قرار نیست چون ده بار قرار گذاشته‌اید و هیچکدام از آن‌ها فرد مورد نظر شما نبودند احساس یک فرمانده‌ی شکست خورده را داشته باشید. افرادی وجود دارند که سال‌ها امیدوارانه جستجو کرده‌اند و سرانجام به عشق زندگی خود رسیده‌اند.
و در آخر پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی “تصور ایده‌‌آل از شریک آینده‌ی خود، درست یا غلط؟” را نیز مطالعه کنید.

راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com