ماف نیوز: در آخرین آمار کسب‌شده از بازداشتهای بانه، سنندج و کرمانشاه، ۲۱ تن آزاد شده‌اند و دست‌کم ۲۶ تن هم تحت بازجویی‌ هستند. تاکنون از مجموع بازداشتیهای روزهای اخیر، دست‌کم ۱۷ شهروند معترض در سنندج، ۴ تن در بانه و دست‌کم ۵ تن در کرمانشاه در بازداشت به سر میبرند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روز ۱۶ شهریور ۱۳۹۶، جمعی از فعالین و ساکنین شهر کرمانشاه بە نشانە‌ی حمایت از کولبران در خیابان ششم بهمن دست بە تجمع اعتراضی زدند که در نتیجه دست‌کم ۵ تن بازداشت شدند.

هویت چهار تن از بازداشتیهای کرمانشاه، «فرزاد سفره» شاعر و کارشناس مدیریت بازرگانی، «فوادمظفری» منتقد ادبی و کارشناس مدیریت، «ارسلان عباسی» لیسانس موسیقی و «شهریارطهماسبی» فعال زیست محیطی محرز شده است.

بعد از بازداشت قریب به ۲۰ فعال مدنی از سوی نیروهای امنیتی سنندج در ۱۶ شهریور هم، سه تن به نامهای «مظفر صالح‌نیا»، سید «خالد حسینی»، «سهراب جلالی» در ساعاتی بعد از شامگاه آزاد شدند.

اولین تجمع در روز ۱۴ شهریور در بانه صورت گرفت که دست‌کم ۲۲ شهروند بانە‌ای از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت شدە بودند و طی آخرین گزارش رسیده، ۱۸ تن از این افراد آزاد شده‌اند که «جلال ساوان» و «احمد شفیعی» دو تن از آنها بودند‌. چهار بازداشتی هم همچنان در بازداشتگاه سپاه در بانه تحت بازجویی هستند که هویت‌شتان تاکنون محرز نشده است.

معترضین در تجمعات خود، خواهان رسیدگی به وضعیت کولبران، توقف کشتار آنها، و ایجاد فرصتهای شغلی برای خاتمه‌دادن به شغل کاذب کولبری هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com