ماف نیوز: پنج کولبر سردشتی که از سوی نیروهای مرزبانی بازداشت شده بودند، از سوی دادگاه عمومی این شهر تبرئه شدند. این افراد چند روز پیش در مناطق مرزی این شهرستان بازداشت شده بودند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶، پنج کولبر به نامهای «رسول آذری»، «بهمن سلیمان‌پور»، «هوشیار سلیمان‌پور»، «احمد حسن‌زاده» و «شاهو حمزەای» در دادگاه عمومی سردشت مورد محاکمه قرار گرفته و به علت فقدان مدارک کافی علیه‌شان، تبرئه و آزاد شدند.

یک منبع آگاه در این رابطه گفت: این پنج تن در روز یکشنبه ۵ شهریور در مرز «کیلی» سردشت از سوی نیروهای مرزبانی بازداشت و به بازداشتگاه عمومی بلوار هفت تیر منتقل شده‌ بودند.

کولبران بازداشت‌شده، همگی از اهالی روستاهای «بیوران سفلی و بیوران علیا» بودند که در هنگام بازداشت، هیچگونه کالای قاچاقی را به همراه نداشته‌اند.

این افراد به علت به همراه‌نداشتن کالای قاچاق در زمان بارداشت، از سوی دادگاه تبرئه شده‌اند‌.

طبق ماده‌ی ۱۸ قانون قاچاق کالا و ارز جمهوری اسلامی، هر شخصی که مرتکب قاچاق کالا و ارز و حمل و یا نگهداری آن شود، علاوه بر ضبط کالا یا ارز، به جریمه‌های نقدی محکوم می‌شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com