رانندگان شرکت تاکسی ویژه فرودگاه مهرآباد، با عدم ارائه خدمات به مسافرین، نسبت به ادغام در شرکت فراگشت دست به اعتصاب و اعتراض زدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبح روز شنبه، ۴ شهریورماه۹۶، جمعی از رانندگان شرکت تاکسیرانی ویژه فرودگاه مهرآباد، که تعدادشان بالغ بر ۲۰۰ نفر بود، در اعتراض به ادغام در شرکت فراگشت دست از کار کشیده و در اطراف ترمینال‌های ۴ و ۶ این فرودگاه در محلی موسوم به دپو تجمع کردند.

از ساعت ۴ صبح، روز گذشته، این رانندگان تاکسی که تعدادشان به حدود ۲۰۰ نفر می‌رسید، هیچ‌گونه خدماتی به مسافران فرودگاه مهرآباد نداده‌اند و ضمن تاکید بر ادغام نشدن با شرکت تاکسیرانی فراگشت، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت خود شدند.

یکی از تجمع‌کنندگان با اشاره به بیش از ۵۰ ساله سابقه کار در شرکت تاکسی ویژه فرودگاه مهرآباد گفت: چند ماهی است مدیران شرکت فراگشت مهرآباد درخواست ادغام این شرکت را با شرکت تاکسی ویژه به مسئولان ذی‌ربط داده‌اند و به جد پیگیر موضوع هستند.
به گفته وی، این ادغام مشکلات فراوانی را برای رانندگان تاکسی شرکت ویژه ایجاد خواهد کرد و تاکنون نیز تلاش‌های نمایندگانشان برای حل مشکل به‌جایی نرسیده است.

راننده دیگری با اشاره به قوانین سازمان تاکسیرانی گفت: این قوانین تأکید بر تبدیل تاکسی از پراید و آردی به خودروهای با مدل‌بالاتر نظیر سمند و پرشیا دارد، اما بیشتر خودروهای شرکت فراگشت مهرآباد خودروهای پراید و آردی هستند که به لحاظ کیفیت، ارائه خدمات را به مسافران با مشکل مواجه می‌کند.
وی ادامه داد: استفاده از خودروهای مدل‌پایین توسط شرکت فراگشت مهرآباد برخلاف آئین‌نامه و قوانین سازمان است، اما متأسفانه مسئولان هیچ توجهی به این موضوع نمی‌کنند.

فردی که خود را نماینده رانندگان شرکت تاکسی ویژه معرفی کرد، نیز گفت: شرکت تاکسیرانی ویژه فرودگاه مهرآباد سال ۱۳۴۲ تأسیس شد و سابقه‌ای ۵۴ ساله دارد؛ حدود ۱۰ سال پیش شرکت دیگری بانام فراگشت مهرآباد به‌صورت موازی وارد شبکه خدمت‌رسانی به مسافران فرودگاه شد و از آن زمان مشکلات معیشتی به دلیل تعدد تاکسی و نبود مسافر ایجاد شد.

وی ادامه داد: باوجود نرخ یکسان کرایه تاکسی‌های دو شرکت، ازلحاظ نوع خودرو (پراید و آردی)، سابقه شرکت و همچنین درجه کیفیت، خدمات شرکت تاکسیرانی ویژه مهرآباد در درجه بالاتری قرار دارد و توانسته رضایت مسافران را جلب کند اما برخی سعی دارند با استفاده از لابی و فشارهای بیرون سازمانی ۲ شرکت را باهم ادغام کنند و حتی موافقت‌های ضمنی مسئولان فرودگاه را نیز گرفته‌اند.
وی با اعلام این مطلب که ادغام ۲ شرکت موجب درگیری و نزاع بین رانندگان خواهد شد، خاطرنشان کرد: برخی می‌خواهند از نشان تجاری تاکسی ویژه فرودگاه مهرآباد، به نفع خودشان استفاده کنند و این مهم‌ترین دلیل تجمع رانندگان معترض است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com