وضعیت سالن ۱۰ بند ۴ زندان رجایی‌شهر که ۵۴ زندانی سیاسی در آن نگهداری می‌شوند علی‌رغم اعتصاب و اعتراض زندانیان و خانواده آنان هنوز تغییری نکرده است و متاسفانه برخوردهای زندانبانان بدتر هم شده است.

۱- زندانیان سیاسی، چند روزی قبل از انتقال به بند جدید، بنا بر رویه چند سال اخیر، جیره غذایی خشک خود از جمله گوشت و برنج را دریافت کرده و مقداری هم از فروشگاه زندان خرید می‌کنند که در یخچال‌های سالن نگهداری می‌شده است. در جریان انتقال اجباری به بند جدید به زندانیان اجازه انتقال جیره غذایی داده نمی‌شود. در اوائل این هفته، زندانبانان بخشی از این مواد غذایی را از جمله بیش از ۲۰۰ کیوگرم گوشتی را که در بند قبلی در یخچال‌های خاموش، فاسد و گندیده شده به سالن ۱۰ برده و کف سالن پرتاب کرده و با بی‌احترامی و تمسخر به زندانیان می‌گویند این مواد خوراکی است که برایش عزا گرفته بودید.
بوی نامطبوع گوشت گندیده سالن را برداشته است. البته مواد خوراکی که در این مدت قابل فاسد شدن نبوده همچون نزدیک به ۷۰۰ کیلوگرم برنج و کتاب‌ها وسائل سرگرمی، هنری و آموزشی هنوز به زندانیان بازگردانده نشده است.

۲- هنوز مشکل آب آشامیدنی سالم سالن ۱۰ حل نشده است. زندانیان سیاسی علاوه بر این، هنوز از حداقل حقوق قانونی خود همچون حق هواخوری روزانه یا استفاده از تلفن محروم هستند.

۳- محمد مردانی رئیس زندان و محمدی رئیس بند ۴، تاکنون از دریافت نامه اعتصاب زندانیان اعتصابی خودداری کرده‌اند تا آن‌ها را از حقوق اولیه (همچون معاینه پزشکی منظم) زندانیان اعتصابی محروم کنند. اکنون بیش از یک هفته است که به پزشک درمانگاه زندان اجازه داده نشده است که زندانیان اعتصابی را برای گزارش علائم حیاتی و وضعیت سلامت آن‌ها ملاقات و معاینه کند.

۴- وضعیت سلامتی زندانیان اعتصابی با توجه به ضعف جسمانی و عدم مصرف قند در ۱۰ روز اولیه اعتصاب تر، بسیار نامناسب بوده و از این میان سعید شیرزاد دست‌کم یکبار دچار حالت نیمه‌ بیهوشی شده و شاهین ذوقی‌تبار و شاهین اقدامی چند بار بیهوش شده‌اند. علاوه بر این، امیر قاضیانی به اتهام شکستن یکی از دوربین‌های مداربسته، دوباره به انفرادی منتقل شده است.

۵- با توجه به وخیم شدن وضعیت سلامتی و با درخواست سایر زندانیان سیاسی، حمزه سواری و پیش از آن‌ها هم، واحد خلوصی، زانیار مردای، لقمان مرادی و نوید خانجانی به اعتصاب غذای خود پایان داده‌اند.

۶- خواسته عمومی همه زندانیان اعتصابی و سایر زندانیان سیاسی زندانی رجایی‌شهر، بازگشت فوری به سال ۱۲ بند ۴، بازگرداندن تمام وسایل شخصیشان و جبران خسارت وارده به آنان در جریان انتقال است. علاوه بر این محمد نظری خواهان اعاده دادرسی و رضا شهابی که از دو هفته قبل به صورت غیرقانونی زندانی شده خواهان آزادی است.

اعتصابیون:
مجید اسدی ——————- ۲۵ روز
رضا اکبری منفرد
شاهین اقدامی
حمید بابایی
محمد بنازاده امیرخیزی
خالد حردانی
شاهین ذوقی تبار
پیام شکیبا
سعید شیرزاد
حسن صادقی
وحید صیادی نصیری
ابوالقاسم فولادوند
ابراهیم فیروزی
امیر قاضیانی
سعید ماسوری
محمدعلی منصوری
محمد نظری
رضا شهابی——————۱۵ روز
سعید پورحیدر———————–

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com