بحران در جمهوری اسلامی به اوج رسید:انتشار دو فیلم جنجالی در پی بازداشت مرتضوی
افشاگری‌ ناقص و متقابل محمود احمدی‌نژاد و برادران لاریجانی پس از لغو کنفرانس مطبوعاتی روسای قوای مقننه و مجریه با بازداشت سعید مرتضوی و انتشار دو فیلم طبقه بندی شده کامل شد.
دیگربان:روز یکشنبه (۱۵ بهمن) در جریان استیضاح وزیر سابق کار٬ احمدی‌نژاد دقایقی از یک فیلم مربوط به فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی را پخش کرد که علی لاریجانی به مدت ۲۵ دقیقه درباره این فیلم و مسائل مربوط به استیضاح سخنرانی کرد که فیلم سخنرانی وی نیز به طور کامل منتشر نشد.
احمدی‌نژاد و لاریجانی ساعتی پس از پایان جلسه استیضاح و برکناری وزیر کار قصد داشتند با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی پاسخ یکدیگر را بدهند که گفته می‌شود با دستور علی خامنه‌ای این دو کنفرانس لغو شد.
دو روز پس از آغاز این جنجال بی‌سابقه٬ قوه قضائیه اقدام به بازداشت سعید مرتضوی کرد که تیم احمدی‌نژاد نیز در مقابل اقدام به انتشار کامل فیلم فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی کرد.
احمدی‌نژاد هم با اظهار تاسف از بازداشت مرتضوی گفت قوه قضائیه نباید سازمان ویژه خانوادگی باشد و پس از بازگشت از مصر این مسئله را پیگیری خواهد کرد.
علی لاریجانی هم پس از انتشار فیلم کامل برادر خود در اینترنت٬ در سایت شخصی خود اقدام به انتشار نسخه کاملی از سخنرانی‌‌اش در جلسه استیضاح کرد که تلویزیون حاضر به پخش کامل آن نشده بود.
در این دو فیلم به زوایای تازه‌ای از «قانون‌شکنی» احمدی‌نژاد و تلاش یکی از برادران لاریجانی برای کسب رانت از نهاد‌های دولتی به تصویر کشیده شده است.
بازداشت سعید مرتضوی و انتشار نسخه کامل این دو فیلم نشان می‌دهد علی خامنه‌ای با گذشت حدود دو روز از شروع این بحران تاریخی هنوز نتوانسته کنترل آن را برعهده بگیرد.
در شرایطی که برخی نمایندگان مجلس و جریان‌های سیاسی از لاریجانی و احمدی‌نژاد خواسته‌اند از وقایع روز یکشنبه از رهبری عذرخواهی کنند٬ آنها به همچنان به حملات متقابل علیه یکدیگر ادامه می‌دهند.
ورود قوه قضائیه به این جدال با بازداشت سعید مرتضوی٬ سرپرست سازمان تامین اجتماعی نه‌تنها منجر به‌ آرام‌تر شدن فضای سیاسی ایران نشده بلکه باعث شعله‌ور‌تر شدن تنش‌ها شده است.
به نظر می‌رسد آقای خامنه‌ای در روز‌های آینده برای کنترل این بحران٬ برخلاف تمایلش مجبور به اتخاذ مواضعی صریح درباره این مسئله شود.

http://parsdailynews.com/111013.htm

http://parsdailynews.com/video/10726.htm
http://parsdailynews.com/111004.htm

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com