سازمان حقوق بشر ایران، ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۶: دو زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده و جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل گشته بودند با توقف اجرای حکم به بندهای خود بازگشتند.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، ساعت ۳۰: ۱۱ شب گذشته (سه‌شنبه ۲۴ مرداد ماه) دو زندانی که در زندان همدان جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند، با توقف اجرای حکم به بندهای خود بازگشتند.

این دو زندانی که هویت ایشان “منصور مراتی” اهل شهرستان کنگاور و “امید آشتی جو” اهل شهرستان همدان احراز شده، با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌اند.

یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفته بود: “منصور مراتی با اتهام ۱۵ کیلو گرم هروئین به اعدام محکوم شده و فاقد سابقه کیفری است. امید آشتی جو نیز با اتهام دو و نیم کیلو گرم شیشه به اعدام محکوم شده است.”

گفتنی است، طی هفته جاری طرح اصلاح مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی به تایید رسید و انتظار می‌رود به‌زودی این طرح در شورای نگهبان نیز به تأیید رسیده و بیش از پنج هزار زندانی که زیر حکم اعدام بسر می‌برند نجات پیدا کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com