واحد خلوصی، فعال حقوق بهاییان، سی و یکمین سالروز تولد خود را در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر سپری کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز گذشته ۲۰ مردادماه سالروز تولد واحد خلوصی، شهروند بهایی بود که در حال حاضر بیست و سومین ماه از دوران محکومیت پنج ساله خود را به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز در چارچوب مطالبه حق تحصیل شهروندان بهایی، در رجایی شهر می‌گذراند.

این زندانی بهایی از نهم مردادماه به همراه ۵۰ زندانی سیاسی-عقیدتی دیگر در شرایط فوق امنیتی و نامساعد سالن ۱۰ زندان رجایی شهر نگهداری شده است.

مادر واحد خلوصی در سالروز تولد فرزندش در دل نوشته‌ای گفت: «هیچ فکر نمی‌کردم بعد از سی سال امروز در جایی باشی که اسمش را زندان رجایی شهر است و تو بی‌گناه دران محبوس؛ من نتوانم تو را در آغوش گرفته ببوسمت ببویمت بگویمت تولدت مبارک؛ جایی باشی که روز میلادت دسترسی به کمترین امکانات زندگی نداشته باشی؛ در اتاقی تاریک بدون روزنه روشنایی؛ زیر دوربین‌های امنیتی؛ بدون هواخوری؛ بدون دسترسی به تهیه غذا و کیک و شیرینی تولد جهت پذیرایی از دوستان عزیزت باشی.»

واحد خلوصی که سابقه دستگیری در سال‌های ۸۸ و ۹۰ را دارد، در خردادماه ۱۳۹۰ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهامات اجتماع و تبانی به‌قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، عضویت و فعالیت مؤثر در جامعه بهایی و تبلیغ گسترده آن، عضویت و فعالیت مؤثر در تشکلات مدافع حق تحصیل، سازمان‌های مدافع حقوق بشر و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز عیناً تأیید شد.

وی از شهریورماه ۹۴ در اندرزگاه چهار زندان رجایی شهر نگهداری می‌شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com