ماف نیوز: یک مرکز فرهنگی-ادبی در شهرستان مریوان از سوی عوامل ناشناسی به صورت تعمدی به آتش کشیده شد. به علت تعطیلی مرکز در روزهای جمعه، خسارات وارده تنها مالی بوده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی بعدازظهر روز جمعه ۲۰ مردادماه سال ۱۳۹۶ خورشیدی، مرکز فرهنگی ادبی «وَژین» مریوان واقع در پارک ملت این شهر از سوی افراد ناشناسی به آتش کشیده شد و خسارات زیادی هم به ساختمان و اموال این مرکز وارد شده است.

یکی از اعضای این مرکز در این رابطه اظهار داشت: «تاکنون مشخص نشده است که چه کسانی در پشت این اقدام قرار گرفته‌اند اما دور از ذهن است که این آتش‌سوزی، بدون هدف معینی صورت گرفته باشد. با این حال این مرکز فرهنگی، همچنان به کارهای خود ادامه خواهد داد.»

همزمان، گروهی از فعالین درخواست کرده‌اند که به علت صدور مجوز آن از سوی وزارت کشور، این وزارتخانه مستقیما در رابطه با انجام تحقیقات با ارگانهای مربوطه همراه گردد.

«وَژین» در سال ۱۳۸۳ با مجوز وزارت کشور تاسیس شده و در زمینه‌های آموزش موسیقی، زبان، ادبیات و سایر بخشهای فرهنگی فعالیت دارد و هم‌اکنون «محمود مبارکشاهی» مدیرعامل آن می‌باشد.

این مرکز در سالهای گذشته فعالیتهای محیط‌ زیستی، سازمان‌دادن تجمعات مربوط به حفاظت از محیط زیست و جمع‌آوری کمک برای قربانیان شنگال را در کارنامه‌ی خود داشته است.

وَژین به صورت کاملا خودگران اداره می‌شود و آرش مولودی، هیوا فدایی، صلاح علمی‌زاده و عادل درخشانی هم از اعضای هیأت مدیره‌ی آن هستند.

در سالهای گذشته، بسیاری از اعضای انجمن‌های فرهنگی و محیط‌زیستی مریوان به علت‌ فعالیتهایشان با احضار، بازداشت و گاها زندان مواجه شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com