تصویر: «ام‌سی» کودک بیناجنسی که بدون رضایت مورد جراحی اندام جنسی قرار گرفته است

والدینی در آمریکا پس از چهار سال پیگیری قضایی، بخاطر عمل جراحی غیرضروری بر روی فرزندشان در سن ۱۶ ماهگی، مبلغ ۴۴۰ هزار دلار غرامت از بیمارستان دریافت خواهند کرد.

«ام‌سی» (M.C.) با ویژگی‌های جنسی زنانه و مردانه به دنیا آمده بود. والدینش او را زمانی که تنها دو سال داشت به فرزندی پذیرفتند. ام‌سی پیش آن‌ها به عنوان یک دختر بزرگ شد اما به مرور از خود #هویت یک پسر را به نمایش گذاشت.

سازمان خدمات اجتماعی که ام‌سی در نوزادی تحت مراقبتشان بوده است با مشورت #بیمارستانتصمیم گرفتند که او را #جراحی کنند.

پزشکان به اختیار خود انتخاب کردند که او در آینده دختر باشد،‌ نه پسر، و در ۱۶ ماهگی بافت بیضه و پنیس (اندام مردانه) او را برداشتند.

اما ام‌سی در ۹ سالگی شروع کرد به پرسشگری درباره #اندام_جنسی اش و میخواست بداند کی پسر می‌شود؟

او اکنون کم کم در حال درک این مطلب است که بر روی او جراحی صورت گرفته و به گفته والدینش به همین دلیل متحمل آسیب روانی، درد و رنج و ناتوانی فیزیکی شده است.

مارک کرافورد یکی از والدین گفته است که بر اساس اصل تمامیت بدن در قانون اساسی شکایت کرده است.

تخمین زده می‌شود که جمعیت افراد اینترسکس (#بیناجنسی#میان‌جنسی) در حدود ۱/۷ درصد کل جمعیت جهان است (https://goo.gl/gLyU2H) یعنی چیزی در معادل جمعیت افراد مو قرمز.

#تحقیقات نشان داده است که بسیاری از نوزادان اینترسکس که جنس بیولوژیک آن‌ها با جراحی تغییر داده شده است در بزرگسالی ابراز می‌کنند که جنس ظاهری شان با #هویت_جنسیتی آن‌ها در بزرگسالی تطابق ندارد (https://goo.gl/JxeFtg).

عموما نوزاد مشکل خاصی ندارد و جراحی تنها جنبه زیبایی و «نرمال‌سازی» دارد. متاسفانه این جراحی‌های غیرضروری بعضا باعث عقیم شدن کودک شده یا دفع ادرار را مختل می‌کند و امکان تجربه لذت جنسی را بخاطر آسیب به اعصاب ناحیه از فرد به طول کامل یا ناقص سلب می‌کند.

از دهه ۵۰ میلادی پزشکان این جراحی‌ها را برای پیشگیری از آسیب روحی-روانی ضروری فرض می‌کردند اما یک مطالعه بلند مدت که در سال ۲۰۱۷ چاپ شد نشان داد که کودکان اینترسکس که بر روی ان‌ها عمل جراحی انجام نشده بود «هیچ گونه نگرانی خاصی نداشتند» (https://goo.gl/KDNGer).

جراحانی از آمریکا، سوئیس، استرالیا، آرژانتین و آلمان و پرتغال چراحی‌های #ژنیتوپلاستی(genitoplasty) بر روی اندام جنسی نوزادان بیناجنسی را غیرضروری و آسیب‌زا توصیف کردند.

سازمان بهداشت جهانی از #پزشکان و والدین کودکان #اینترسکس (بیناجنسی/میان‌جنسی) خواسته دست نگه دارند تا کودک بزرگ شود و خودش در مورد اندام جنسی‌اش تصمیم بگیرد.

لینک خبر: https://goo.gl/gbVKZe

با #شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی همراه شوید:
🌈💙 https://t.me/Iran6Rang
🌈💙 https://www.facebook.com/6rang.Iran
🌈💙 https://www.instagram.com/6rangiran
🌈💙 https://www.youtube.com/user/6rangIran
🌈💙 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com