روژی کورد: اعمال تحریم از سوی چهار کشور عربی بر قطر از یک سو و اعمال تحریمهای جدید علیه ایران از سوی امریکا از سوی دیگر، سبب افزایش سرسام اور نرخ کالاها در ایران شده است.

در حالیکه جمهوری اسلامی ایران، ادعای افزایش ۱۰ برابری صدور کالا به قطر را دارد، کالاهای مصرفی ز قبیل نان، تخم مرغ، گوشت و پیاز، در ایران حتی تا ۵ برابر نیز افزاش نرخ داشته اند.

تحریهای جدید امریکا نیز از سوی دیگر سبب گران شدن و بالارفتن تصاعدی نرخ خودرو و قطعات آن در ایران شده است.

جواد کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنعتی هم افزایش قیمت نان را ضروری خوانده است. او پیش‌بینی کرده بهای نان ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یابد.

کرمی روز سه شنبه ۱۰ مرداد به تفاوت بهای خرید گندم از کشاورزان (هزار و ۳۵۰ تومان) و فروش آرد به نانوایان (۶۶۵ تومان در اختیار نانوایان یارانه پز و ۹۰۰ تومان برای آزاد پزها) از سوی دولت اشاره کرد.

از سوی دیگر نرخ یک شانه تخم مرغ اکنون به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته است.

نرخ یک کیلو ییاز طی دو هفته گذشته از ۵۰۰ تومان به ۵۰۰۰ هزار تا ۷۰۰۰ تومان افزایش یافته است.

یک کیلو مرغ اکنون در ایران تا ۷ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. این قیمت در برخی از شهرها تا ۸ هزار تومان نیز افزایش داشته است.

یک کیلو سیب زمینی اکنون در ایران از ۲۳۰۰ تا ۲۷۰۰ تومان نیز خریدوفروش می شود.

تاکنون هیچگونه نارضایتی ای از سوی مردم با افزایش ناگهانی قیمتها دیده نشده است.

مسئولین دولتی برخی از شهرها و شهرستانها، افزایش درجه گرمای هوا را بهانه افزایش قیمهتها عنوان کرده اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com