Image may contain: 2 people, crowd, text and outdoor

راهپیمایی صدها نفر در آرژانتین در اعتراض به قتل افراد ترنس

در ماه می ۲۰۱۲ قانون ۲۶.۷۴۳ موسوم به قانون هویت جنسیتی در آرژانتین به تصویب رسید که به افراد ترنس (ترنسجندرها، ترنسکشوال‌ها و مبدل‌پوش‌ها) اجازه می‌دهد اوراق هویت خود را با نام انتخابی خود و هویت جنسیتی خود مطابق کنند. این قانون هویت جنسیتی را از پزشکینه شدن محفوظ نگه می‌دارد. اما در عمل تا تامین امنیت و عدالت برای ترنس‌ها راه زیادی باقی است.

اهالی کوردوبا، آرژانتین در سالگرد قتل لورا مویانو زن ترنس ۳۵ ساله‌ای که قاتلین او هرگز شناسایی نشدند به خیابان‌ها آمده و خواستار اجرای عدالت برای افراد ترنس و مبدل‌پوش شدند.

بیانیه‌ای که در راهپیمایی خوانده شد اعلام می‌کند که لورا تنها یک نمونه از زنجیره قتل‌هایی است که جامعه ترنس و مبدل‌پوش را نشانه گرفته است.

این بیانیه همچنین موارد فوت افراد ترنسجندر در اثر ضعف قانون و عدم دسترسی به خدمات درمانی و اسکان مناسب را نام برده است. در آرژانتین از هر ۱۰ جوان ۲ نفر بیکار است. این آمار برای افراد ترنس به طرز چشمگیری بالا می‌رود به طوریکه از هر ۱۰ ترنس ۹ ترنس بیکار است. علت این بیکاری عدم دسترسی به بازار کار برای افراد با هویت‌های جنسیتی و بیان جنسیتی متفاوت از عامه مردم است.

تنها چند روز پس از این راهپیمایی یک فرد مبدل‌پوش دیگر در حومه پرز به قتل رسید. او تنها ۳۵ سال داشت.

به گفته برگزارکنندگان این رویه نشان می‌دهد که در دستگاه عدالتی که به مردسالاری دگرجنسگرا و ناترنس* دچار است بعضی جان‌ها بیشتر از بقیه ارزش دارند و سهم آن بقیه از گلوله بیشتر است تا از عدالت و امنیت.

آن‌ها در این بیانیه اعلام کردند:

«قتل ترنس‌زن‌ها و مبدل‌پوش‌ها بس است دیگر! مصونیت قضایی بس است. دولت مسئول است!» و خواهان عدالت و دادرسی به پرونده قتل لورا مویانو و سایر ترنس‌های به قتل رسیده شدند.

در حال حاضر امید به زندگی افراد ترنسجندر ۳۵ سال تخمین زده می‌شود.

* توضیح آنکه مردسالاری دگرجنسگرا و ناترنس (سیسجندر) ترکیب سیاسی مردسالاری و دگرجنسگرایی و سیسجندریسم است. به این مفهوم دگرجنسگرایی تنها گرایش پذیرفته شده و سیسجندر بودن تنها شکل از هویت جنسیتی است که در این جامعه مردسالار تبلیغ می‌شود و به سرکوب و خشونت علیه افراد دارای بیان‌ها و گرایش‌ها و هویت‌های متفاوت جنسی و جنسیتی منجر می‌شود.

با #شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی همراه شوید:
🌈💙 https://t.me/Iran6Rang
🌈💙 https://www.facebook.com/6rang.Iran
🌈💙 https://www.instagram.com/6rangiran
🌈💙 https://www.youtube.com/user/6rangIran
🌈💙 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org
#ترنس #ترنسجندر #ترنسکشوال #مبدل_پوش #راهپیمایی
#عدالت #امنیت #ترنس_ستیزی #ترنس_هراسی #آرژانتین #قانون#عدالت

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com