روژی کورد: در ادامه مناقشات و رویارویی های بین احمدی نژاد و یارانش با قوه قضائیه که بنا بر نظر برخی از کارشناسان، یکی از بازیهای سیاسی ای است که با افزایش تهدید حمله نظامی علیه جمهوری اسلامی از سوی خامنه ای تدرک دیده شده است، دیوان محاسبات اداری ایران، برای احمدی نژاد ۷ فقزه حکم صادر کرد هاست.

دادستان دیوان محاسبات اعلام کرد: علیه احمدی نژاد هفت حکم صادر شده و همه قطعی و در حال اجرا هستند از جمله انفصال دائم از خدمات دولتی که بالاترین حکم در تخلفات اداری به شمار می رود و به اعدام اداری می گویند.

دیوان محاسبات: شخص “محمود احمدی‌نژاد” در ۷ پرونده محکوم شده؛ در یک مورد ۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان، در پرونده دوم ۴.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان و… تخلّف کرده است

فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات در گفتگو با روزنامه اعتماد گفت:به تخلفات آقای احمدی‌نژاد که منجر به ضرر به بیت‌المال شده است [توسط دیوان محاسبات] رسیدگی شده، هفت حکم صادر شده است؛ ۵ پرونده نفتی و ۲ پرونده غیرنفتی بوده، همه هم قطعی و در حال اجرا هستند. همه آن موارد به مجلس اعلام شده است؛ مجلس دستش باز است و می‌تواند در مورد ایشان تصمیم بگیرد. به جهت اینکه آرا و ضرر و زیان‌هایی که ناشی از تصمیمات ایشان بود آنقدر بزرگ است که زمینه اجرای آن را نداریم. خوب باید چه کنیم؟! ایشان اصلا اموالی ندارد که کفاف این موارد را بکند. هیچ‌وقت آقای احمدی‌نژاد به اندازه هفت هزارمیلیارد تومان مالی به دست نخواهد آورد که بخواهیم آن را توقیف و به خزانه بازگردانیم. بنابراین شاید امکان اجرای حکم نباشد. البته از رقم ۴۸ هزار میلیارد تومان تخلفات دولت قبل در سال گذشته از قبل اجرای احکام رقم ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وصولی داشته‌ایم اما واقعیت این است که رقم تخلفات ۴۸ هزار میلیارد تومان هیچ‌وقت صفر نمی‌شود.

احمدی‌نژاد دستور مستقیم داده است. مثلا گردش کار گرفته‌اند و گفته‌اند فلان کار را نمی‌توانیم انجام دهیم اما ایشان نوشته: «بسمه تعالی اقدام شود!»… دفاع ایشان حضوری نبود. به صورت مکتوب دفاع کرد. شروع رسیدگی‌ها در زمان ریاست‌جمهوری ایشان بود و همان زمان هم دفاعیات خودش را برای ما ارسال می‌کرد. منتها آن زمان توضیحاتش را با این لحن می‌گفت که خیلی به شما ارتباطی ندارد اما بعد از دوره ریاست‌جمهوری‌اش به صورت جزیی و ریز موارد را توضیح می‌داد.

احمدی‌نژاد در یک مورد به بیش از هفت هزار میلیارد تومان محکوم شده. در این مورد رای صادر و قطعی شده و به مجلس هم اعلام شده است؛ بابت واریز غیرقانونی ۲۶ هزار میلیارد ریال از محل سهم هشتاد و پنج و نیم درصد بابت میعانات گازی تحویلی به مجتمع‌های پتروشیمی و مبلغ ۴۴ هزار میلیارد ریال (که جمع اینها هفتاد هزار میلیارد ریال می‌شود) از محل احتساب سهم ۱۴ و نیم درصد شرکت ملی نفت ایران و مواد ۱۶ و ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها. یعنی ایشان تصمیم گرفته این مبالغ را به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز کند و تخلف کرده است.

مورد دیگر با موضوع جبران مبلغ ۴۶ هزار میلیارد ریال است. در این مورد بر مبنای دستور ایشان نفت خام را با بنزین و میعانات دیگر معاوضه کرده بودند. در حالی که قانونگذار اجازه داده بود تا دو و نیم میلیارد دلار نفت خام بدهند و بنزین بخرند. باقی آن را شرکت نفت باید از منابع خودش تامین می‌کرد و بعد از اینکه تامین کردند باید آن قسمت از نفت را به قیمت آزاد توزیع می‌کردند. در حالی که ایشان دستور داده و همه اینها با نفت خام معاوضه و با قیمت یارانه صد تومان آن زمان توزیع شده بود.

علاوه بر اینها پرونده دیگری مربوط به عملکرد مالی سازمان هلال احمر هم هست. مبلغ آن ۱۵ میلیارد تومان است که در این مورد هم ایشان محکوم شده است.

پرونده دیگر مربوط به ۱۶ میلیارد تومانی است که با دستور ایشان به حساب دانشگاه ایرانیان که دانشگاه خود ایشان است برداشت شده بود. ما این رقم را به طور کامل وصول کردیم.

دیگری مربوط به عملکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی است. در اینجا هم ۶۰۰ میلیارد تومان تخلف قطعی داشته است.

دیوان محاسبات اداری و قوه قضائیه، طی ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد و حتی طی دوره ۴ ساله ریاست جمهوری دوره اول روحانی، هیچ کدام از این جرائم احمدی نژاد را به یاد نداشته اند.

علت اجرای این نمایش از سوی احمدی نژاد و قوه قضائیه با کارگردانی خامنه ای چیست؟

اینک که امکان حمله امریکا به ایران و به ویژه با بهره گیری سلاحهای پیشرفته ای همچون جنگنده نسل پنجم اف ۲۲ وجود دارد و مسئولین ایرانی که با بهره گیری از تکنیک و دانش درجه سوم روسیه و کره شمالی موفق به ساخت چند موشک نیمه کاره و رد شده در آزمون شده اند، نیک می دانند که هواپیما های اف۴ “فانتوم” نیروی هوایی ایران از لحاظ مشخصات تاکتیکی ـ فنی به هیچ وجه همطراز جنگنده های آمریکایی نسل پنج نیستند و نمی توانند با آنها برابری کنند.

پنتاگون از گزینه حل نظامی مسئله ایران صرفنظر نکرده است. تحلیل گران آمریکایی معتقدند ایالات متحده در صورت درگیری مسلحانه با ایران تکیه اساسی خود را معطوف جنگنده نسل پنجم اف ۲۲ خواهد کرد که باید در همان دقایق اول جنگ برتری رادر آسمان ایران به دست آورد. علاوه بر این آمریکایی ها برای کسب برتری در رویارویی با ایران از چند نوع دیگر تسلیحات و تجهیزات نظامی استفاده خواهند کرد.

از دیگر سوی به نظر می رسد امریکا با توجه به وجود روسیه، کره شمالی و حتی بولیوی که امروزها دردسرساز شده است، میلی به حمله مستقیم در اولین قدم ندارد و مداخله خود را برای قدمهای بعدی نگه داشته باشد، ابتدائا در نظر دارد تا از طریق خود جامعه ایران و ملل موجود و استقلال و آزادیخواه و نیز دامن زدن به نارضایتها از طریق افزایش تحریمها، جمهوری اسلامی را تا مرحله فلج شدن وارد نموده و سپس مداخله نماید، لذا جمهوری اسلامی دست به ساخت این نمایش زده است.

در این نمایش ساده لوحانه که البته با توجه به ساده لوحی جامعه ایرانی که صد البته خود را افلاطون و ارسطو خطاب می کنند اما در واقعیت امر همواره به سادگی گول خورده و دچار نارسیسم از طریق ابتلا به آلزایمر شده اند، احمدی نژاد و دوستانش که تا دیروز اسباب خنده این مردم بودند، به عنوان اپوزیسیون فعال وارد عرصه شده اند، البته طرحریزی این نمایش از همان زمان انتخابات شروع شد کهمرکز روژی کورد طی دیدگاهی ویژه به این امر اشاره نموده و زوایای آنرا بیان نمود.

اینک بقائی و مشائی ها، مدافعین حقوق بشر، ماندیان آزادیخواهی و از میان بردارندگان انسان ستیزی و بلندگوی زندانیان شده اند. البته احمدی نژاد با یک سر و گردن بالاتر، حت به عنوان مخالف خامنه ای و تیشه ریشه وی نیز معرفی شده است که اژه ای (آدم بده و لولوخورخوره) در نظر دارد تا وی را به دستور خامنه ای از بین ببرد. اصل این نمایش از یک بازی ساده بومی اخذ شده است که در میان هر ملت نامی دارد (گرگم به هوا یا بازی مادر من را به گرگ نده کوردها) اما روانشناسی سیاسی ملت ایران و ساده لوحیشان و نیز امیدشان به منجی که بیش از هر مسئله ای از مسئله مهدویت در آئین تشیع نشأت گرفته است، آنرا به بحث گرم رسانه ها تبدیل نموده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com