ماف نیوز: اخیرا در شهرهای ارومیه، خوی و سردشت دست کم ۴ غیرنظامی در اثر شلیک و یا هجوم نیروهای هنگ مرزی ایران کشته و ۲ تن هم دچار جراحت شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنج‌شنبە ۵ مردادماه سال ۱۳۹۶ خورشیدی، نیروهای سپاه پاسداران ایران در منطقه‌ی مرزی صومای و برادوست ارومیه، یک شهروند دیگر با هویت «کامران لزگین» از اهالی شهرستان «جوله‌میرگ» از توابع استان حکاری ترکیه را مورد شلیک مستقیم گلوله قرار داده و وی را بە قتل رساندەاند.

کامران لزگین پس از جراحت، از سوی مردم روستاهای اطراف بە بیمارستان دولتی «گَوَر» در ترکیه منتقل شد، اما جانش را از دست داد.

شامگاه روز چهارشنبە ۴ مردادماه هم پس از گریز کولبران از تعقیب و کمین نیروهای هنگ مرزی سردشت، یک کولبر از اهالی روستای سیسر این شهرستان به نام «محمد اسمعیل‌زادە» فرزند عمر بە دلیل سقوط از پرتگاه در محلی به نام کانی‌زرد جان خود را از دست داد.

روز سەشنبە ٣ مردادماه هم، یک کولبر از اهالی روستای بیتوش سردشت به نام «کریم محمدامین‌زادە» بدون اخطار قبلی از سوی نیروهای مسلح ایران مورد شلیک مستقیم قرار گرفتە و کشتە شد.

همچنین شامگاه چهارشنبه ۲۸ تیرماه در منطقه‌ی مرگور ارومیه در حدفاصل روستای زیوه‌، یک کولبر به نام «عین‌الله سیداری‌فر» توسط نیروهای هنگ مرزی مورد هدف تیراندازی قرار گرفت و به شدت دچار جراحت شد.

روز شنبه ۲۴ تیرماه نیز در نزدیکی روستای ترس‌آباد از توابع بخش قطور شهرستان خوی یک کولبر به نام «محمود رشیدی» در اثر شلیک نیروهای هنگ مرزی کشته شده و یک کولبر دیگر نیز به نام «یوسف محمدی» زخمی شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com