ماف نیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ی استان کرمانشاه از «جلیل آهنگرنژاد» مدیرمسئول هفته‌نامه‌ی صدای آزادی شکایت کرد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، در پی انتقاد هفته‌نامه‌ی صدای آزادی از رفتار مهندس طهمورث الیاسی رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ی استان کرمانشاه در نشستی با احمد صفری نماینده مرکز استان در یکی از جلسات اداری، رئیس این سازمان اقدام به شکایت از آقای جلیل آهنگرنژاد مدیرمسئول هفته‌نامه‌ی صدای آزادی در دادسرای عمومی کرمانشاه نمود.

مهندس طهمورث الیاسی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه به جای ارسال جوابیه طبق قانون مطبوعات، در داسرای عمومی این شهر علیه این روزنامه‌نگار شکایت کرده است.

جلیل آهنگرنژاد، شاعر، روزنامه‌نگار و مدیرمسئول هفته‌نامه‌ی صدای آزادی است که از سال ۱۳۸۲ خورشیدی آغاز به کار کرده است.

پیش از این، انتشار یک شماره‌ی این هفته‌نامه به صورت کاملاً سفید دراعتراض به عدم توجه دولت به بحران بیکاری در استان کرمانشاه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مجازی و مکتوب داخلی و برخی رسانه‌های خارجی داشته و فشارهایی را هم برای این نشریه در پی داشت.

طبق ماده‌ی ٢٣ قانون مطبوعات ایران، هر گاه در مطبوعات مطالبی مشتمل بر توهین یا افترا، یا خلاف واقع و یا انتقاد نسبت به شخص (‌اعم از حقیقی یا حقوقی) مشاهده شود،‌ ذینفع حق دارد پاسخ آن را ظرف یک ماه کتباً برای همان نشریه بفرستد. طبق ‌تبصره‌ی ٣ همان ماده، در صورتی که نشریه از درج پاسخ امتناع ورزد یا پاسخ را منتشر نسازد، شاکی می‌تواند به دادگستری شکایت کند و رئیس دادگستری در‌صورت احراز صحت شکایت جهت نشر پاسخ به نشریه اخطار می‌کند و هرگاه این اخطار مؤثر واقع نشود، پرونده را پس از دستور توقیف موقت نشریه‌ که مدت آن حداکثر از ده روز تجاوز نخواهد کرد به دادگاه ارسال می‌کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com